9.11.2019

Perse ylös penkistä

Eipä mittään erikoista. Elämä rullaa omalla tahdillaan. Mie olen silleen kaksjakoinen, et aina pitäisi olla jotain ja sitten ei. Eilen oli veepee ja pelkäsin, et kuinka saan ajan kulumaan. Puol kasi läsähdin tohon soffalle ja tuumasin UK:lle, et menihän se tääkin ilta. Nykyään on kiva ettei oo mitään spessuu. Saa ihminen vain olla ja huilata. Mut mulla se kuitenkin taitaa tarkoittaa sitä, että pitää olla pikku pikku puuhasteluu. Muuten saattaa tulla tylsyys. Sitä ei taho.

Lyötiin joulu pakettiin. Oikein on lahja sellainen. Kyl me sinne Espanjan valon alle mennään. Kesäloma jäi pariin viikkoon ja kaiketi pitäisi ymmärtää, että kaiken härdellin jälkeen tämä(kin) loma on ansaittu. Lennetään tällä kertaa Alicanteen (oli edukkaat lennot,) eikä olla siellä vielä käyty. Siitä otetaan auto ja ajellaan Fugeen ja siitä vielä viikoks Malagaan. Tuttu juttu. Ihanaa! Valoton ahistus poistuu, kun tietää, et valohoito on tulossa. Tää onkin jo viides joulu niillä nurkilla. Me jäätiin jotenkin jumiin. Tai miten sen nyt ottaa. Joka kerta kuitenkin pyöritään uusilla mestoilla. Mut vakkarina toi Fuge ja Malaga. Tykkään siitä tunteesta, et niin on kuin kotiinsa menis. Ja riittäähän tuolla mannerta mitä kokea.





Viime viikonloppuna käytiin Porkkalanniemellä ja pääsin metsään. Oli ihanaa. Miten toi metikkö on mulle nykyään niin tärkee. Möksällä sen saa automaattisesti mut täällä se on selkeä puute elämässä. On jotenkin tunne, et pakko päästää metsään. Otettiin eväät, paistettiin makkaraa. Mie kuvasin ja UK keräsi roskia. Juu, se on hänen harrastus. Nytkin muovikassillisen keräsi tyhmien ihmisten jättämiä jätteitä. Olen myös uintireissuillani mennyt metsäteitä. Onneks niitä löytyy kulmilta. Saan edes pienen tovin nauttia. Metsä parantaa mun kehoa ja sielua. Mä tunne sen. Ihan oikeesti.





Tälle päivälle järjestin UK:lle vähän yllärii. Ensin lähetään metsälenkille. Mie käyn pulahtaa ja UK saa harrastaa kehonrakennusta. Uintipaikan vieressä on ulkokuntosali. Sen jälkeen mennään ja tehdään rapputreeni. Tossa lähellä (metsässä, ihanaa) on puiset raput. Ja mä tahdon, että me tehdään sellaista liikuntaa, että me hikoilemme ja hengästymme. Siitä en ole varma pystynkö itse, mut UK:lle on raippaa luvassa. Nämä suoritettuamme, hikisinä ja kuumissamme, kaikkemme antaneena me menemme kellumaan. Kyllä, kellumaan. Olen varannut meille parit kelluntatankit paikasta Kellumo. Siellä niin pullukat lilluu erittäin suolapitoisessa vedessä tunnin ja relaa. Mä luulen, että se saattaa olla huikee kokemus. Meidän on pakko alkaa aktivoitumaan. Alkaa tota ikää jo sen verta olla, että se hukka perii, jos nyt ei tajuu liikkuu. Nytkin mulla on jalat niin turkasen kipeet, et hyvä jos eteenpäin pääsen. Katsotaan josko lenkki ja treeni auttaa tai sit en pysty tekee. Niin, tätä just tarkoitin. En haluu olla siinä hapes etten pysty, prklle!




Illalla ollaankin menossa UK:n ystäville juhlistaa. Tääkin on mulle vaikee. Mää haluisin olla vain himas ja mussuttaa makeeta. En mää mihinkään taho. Mää. Entinen tiskotiikeri?! Perkele, se perse ylös penkistä ja menoks. Yleensä on kuitenkin sit aina kiva, kun on mennyt ja lähtenyt. Se vain riippuu kumpi minä tänään on vallalla. Onko se ekstrovertti vai intro? Sitä kun ei aina lähteissään tiedä. Toisaalt nauttii ja toisaalt ei. Ota tuosta nyt sit selevä. Niin, hankala ihminen kyllä. Kaksjakonen kaikel tappaa.






Nyt äksön. Paskahuussin kautta hutun keittoon. Täytyy tankata et jaksaa rankat reenit. Ihanaa, sanoa noin. Tätä olen kaivannut. Arvatkaas mistä tää sai alkunsa. Suurin painonpudottaja-ohjelmasta. On niin ihanaa möllää sohvalla ja mussuttaa, kun pullerot töllössä punnertaa. Sit iski se, et ite oon kohta samas jamas, jos en nyt tokene. Sitä kohti siis. Jumppa ilona.  Se on mun mottoin.




2 kommenttia:

  1. Ihanan päätön teksti jälleen :). Siis sillälailla hyvällä tavalla, ettei oikein osaa ottaa mistään erityisesti kiinni, kun kaikki on niin kivasti kirjoitettu.

    Meillä on täällä mun kotiliikuntakeskuksessa kanssa sellainen suolalla kyllästetty kelluntajuttu, jota mulle on kovin suositeltu, mutten tosiaan uskalla mennä, jos pitää laittaa se kansi kiinni. Mitä jos se ei enäää aukeakaan? Ei auta, vaikka mulle selitettiin, että siellä sisäpuolella on sellainen joku hätänappi. Ja sitten taas toisaalta, jos jättää kannen auki, niin tuleeko siellä kelluessa kylmä?
    Ei taida olla mua varten. paitsi jos otan ukkelin mukaan samaan altaaseen. Vaikka tiedänkin jo etukäteen, että makoilee siinä rennosti äksänä ja vie kaiken tilan ja minä sitten siellä koitan ihan ohuesti vaan johonkin reunalle mahtua.

    Ja vaikka olen koko ikäni asunut metsän laidalla, niin jotenkin se on myös mulle tullut iän myötä aina vaan tärkeämmäksi. Kai se on se rauha ja vihreys ja näillä hitsin jatkuvilla vesisateilla myös se happirikkaus.

    Hienoja taidekuvia jälleen! Miten lie oot nuo heijastukset tehnyt?

    Ja vielä pakko sanoa, että kyllä nostin isosti hattua (tai siis sipsipussia sohvalla :)) Nina Mikkoselle, kun polki sen 12 tuntia vaimitäseoli! Mää olisin kuollut jo alkumatkasta. Kuntopyörä on mulle ihan tappava vehje, kun jalat liikkuu, mutta pää pysyy paikallaan. Tulee paha olo.

    Iloista marraskuuta Jumppa-jampoille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ha haa, päätöntä ( eli aivotonta ) tekstii juu. Oikeesti oon ihan masis ja saamaton täys nolla paska, mut pitää ees kirjoittaa muka jotain nastaa ;)

      Asiaan. Mä todella olin yllättynyt kuinka relaa voi kellunta olla. Ja kuten tiedät, mulle toi relaaminen ei ole ihan yksinkertaista. Oli pakko pysähtyy ja antaa ittensä olla. Huikee. Jatkoon! Teen kellunnasta postauksen, pakko antaa ilmi ihmisille, jotka eivät tiedä kuin taivaallista on täys rela. Siis täys.

      Olen ottanut aamulenkille pienen metsätaipaleen matkalle. Ja piru vie, aina ihan odotan sitä kohtaa että pääsen metikköön. Joku taika siinä on. Hyvä me mettäläiset!

      Haijastukset on tehty kaksoisvalotuksella ja ykkös ja kakkos kuvan välissä kamera on käännetty ylösalaisin. Siitä toi outo härö. Mä tykkään nykyään kuvata tollasta häröö muka taidesettii. Täyttä paskaa mut on kiva leikkii.

      Nina Mikkonen on mun suosikki. Mä niin toivon, et hän voittaisi. Tekee duunia ihan tosissaan. Hei, s emun rappitreeni päättyi aika ikävästi. Lähti melkein taju. Eli poleppa siinä sitten kuntopyörää kakstoistatuntii. Suoraan hautaan siis.

      Marraskuu on kuukausista ankein, sit just niin hyvä.

      Poista