17.9.2012

Tsäpäkkä Sandei

Habitare oli kiva. Jostakin kumman syystä olisin viihtynyt siellä pidempäänkin. Ukkorähjällä oli kiire pois. En mää tiää, kattelin kaikkia juttuja ihan eri tavalla. Hurjasti paljon kivasti oivaltavia juttuja. Ehdottomasti parasta antia oli tänäkin vuonna kierrätyskamoista tehty osasto. Se oli puettu hotellin muotoon. Tuli vain mieleen, että hitto, kun osaisi itse rakentaa ja duunailla. Saisi kaikkea omaperäistä ja uniikkia aikaiseksi. Pitääkö tässä vanhoilla päivillä lähteä vielä puuseppäkoulutukseen? Ideoita mulla olisi, se toteutus voi olla sit hankalampi juttu. Mun pitäisi saada luottoseppä tahi muu remppareiska, joka pystyisi duunaa mun suunnitelman pohjalta uniikkia käyttökamaa vanhasta. Toi on tulevaisuutta ja hauskaa sellaista. Mii laik!






Vastapainoksi mentiin Ikeaan. Se oli virhe. Sunnuntain lapsiperhehelvetti otti hermon heti ovella. Tsiius, miten siellä oli porukkaa. Käytiin kiertää yläkerta ja sit mentiin lihapulille. Tuleeks ihmiset sinne pelkästään syömään, kaame jono ja hirvee härdelli. Tahtoi pois. Voin vain kuvitella minkälaiset jonot oli kassoilla. Ei käyty alakerrassa ollenkaan. Ei pystynyt ryysäilee. Mietin mielessäni, millaista kassaa Ikea tekee esim. Su-päivinä. Se ei ole ihan pikku raha. Ei ole niin.





Aloitin myös sen lopputyöni. Olin tärkeenä. Kuvasin ja mittasin. Siitä tulee mielenkiintoista. Ainut ongelma on, että haluaisin tietenkin alkaa jo hommiin, mutta tieto ja taito ei riitä. Kohteeni on oikein sopiva. Sitä on hyvä lähteä työstää. Tää on jännää. Mä en niin kuin tiedä asioita, mut sit taas toisaalta tiedän. Olenhan muutaman rempan itselle elämän aikana duunaillut. Mut se on hiukka eri juttu, lähteä tekee toiselle kuin itselle. Sitäkin mietin, että tässä on pakko olla joku tapa/tyyli, että en polta itseäni projektin myötä loppuun. Mulla on mun päiväduuni, koulu ja lopputyö. Enhän mää voi kaikkea hallita, valvoa ja toteuttaa. Asia vaatii paneutumista ja tarkkaa suunnittelua. Hah, olen niin täpinöissäni...

Ihan ite
Illalla huolsin omaa himaa ja piirsin väriympyrän vesiväreillä. Olipa mahtavaa tehdä kaikessa rauhassa omin pikku kätösin jotakin. Syötiin paskaruokaa ja mulle tuli huono olo. Vedettiin pakastevalkosipulipatongit ja tehtiin pirtelöö. Yök, halusin oksentaa. Nyt täytyy skarpata ton ruokavalion kans. Olet sitä mitä syöt eli paskaa. Tipahdin kerralla ja halusin mennä koisaa. Olin rikkipoikki ja painuin ( 21.30) maate. Uni armahti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti