Näytetään tekstit, joissa on tunniste Haasteet. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Haasteet. Näytä kaikki tekstit

21.3.2016

Hullu suomalainen

Hei ja Hoi! On taas vierähtänyt. Sen verta touhuu, että ei ole tänne kerennyt. Tekemisen aika on rajallinen. Takatalvenkin teki, että se mua korpee. Tän aina tietää tulevan, mut miks se joka kevät tuntuu niin ikävälle. Uusi lumi on vanhan surma, sanotaan sananlaskussa. Pythyi, sanon minä.

Hullut suomalaiset meni ja korkkasi eilen mökkikauden. Aamulla paistoi aurinko kauniisti ja oli just sellainen fiilis, et nyt se saa alkaa. Mökkikausi. Niin mentiin ja päästiinkö pikkalaan, kun alkoi rättejä tulla taivaalta. Ja sitähän kesti sitten koko päivän, mökkitienoo peittyi lumivalkoiseen ja olihan siinä sitten kiva petivaatteita tampata. Mutta tampattiin. Ja siivottiin hiirenkakkelit ja lämmöt päälle laitettiin. Eikä ollut ranta auki. Oli vielä parikytsenttii paksu jää. Pikku avanto kirveksellä hakattiin, saatiin siivousvedet. Mutta ei sinne uimaan pääse, sen verta pikku hole. Jää on aika raskas rikottava. Ehkä tarvitaan moottorisaha. Uimaan tahtoisi saunan päälle.

Se on kesä ny!
Autolla päästiin perille, joskin sen verta hankevaa, että pohja pahasti otti kiinni. Ihan ei ole auto tarkoitettu maastoutumaan. Helmapelti ( muovi ) irti lähti. Mutta poislähtö ei onnistunutkaan ihan niin kuin oppikirjoissa. Kiinni jäätiin ja saatiin tovi töitä tehdä, että yleensä pois päästiin. Näinkö tuonne pääsiäiseksi uskaltaa? Pitäisi olla traktori. Mutta mieli tekisi ja lämmöt on päällä. Oih ja voih. Maggarat grillattiin ja se hetken kerkesin jo hiljaisuudesta nauttia ja ymmärsin taas kerran, miks sinne  mieli niin kovin halajaa. Voih ja oih.

Tänään on suuri päivä. Olen innoissani. Olen enemmän kuin innoissani. Joko kirjoitin viimeksi, että olin valokuvauskurssilla keskiviikkona? Siellä arvostettu valokuvaaja Pekka Punkari opettajana. Katsokaas, tieto lisää tuskaa ja tämäkin kurssin jälkeen olin taas enemmän vähemmän sekaisin. Tai innoissani. Uutta asiaa, uutta oppia ja ihan kaikkee.

Maggaraa!!

Epäonnekseni kuvaamani uuden vuodevaatemalliston kuvat ovat käyttökelvotonta kamaa. Kai mä tästäkin olen jo kirjoittanut? Syväterävyys ei toimi ja kuvaa suurennettuna, meneepi puuroksi. Eikä siinä mitä. Vaikeuksien kautta voittoon, läksin pe-aamuna intopinkeenä kuvamaan mallistoa uudelleen. Ja mitä tapahtuu? Löydä aivan mahtavan kohteen idealleni ja annan kameran laulaa. Tarkistan kuvia paikan päällä ja varmana siitä, että nyt tulee kovaa kamaa. Hieno fiilis, mahtava tunne.

Kiireellä himaan, purkamaan kuvat koneelle. Mitä vittuu? Kuvat tarkkoja kyllä näin, mutta eivät taaskaan kestä suurennusta. Missä vika? Ei ymmärrä, ei tajuu. Kuvaan koko päivän ja yrittän. Huh, mikä epäonnistumisen tunne ja järkky vitutus. Ei lannistu. Ymmärtää, että tarvitaan apuja. Otan yhteyttä Pekkaan ja voitteko kuvitella, hän suostuu opettamaan ja avustamaan yksityisesti! Voiko tämmöistä enää tänä maailmassa olla? Avuliaisuutta vailla mitään pyyteitä. Mä oon niin fiilareissa, että hunajat tulee pöksyyn. Meillä on tänään treffit klo:10.00. Onnellinen!

Onneani varjostaa jo kolmatta päivää kestävä hedari. Ilkeästi viiltää oikealle puolelle silmän taakse ja pää tuntuu puurolle. En mää tiiä, taitaa olla taas jonkun sortin ressii. Yöt möykän ja hillun, aamulla herään jyrän alle jääneenä. On sen verta paljon hommoo, että käyn ylikierroksilla. Enkä sille mitä voi, että jos en jotakin asiaa hallitse ja ymmärrä, niin se menee alitajuntaisesti ylitajuntaan. Ei tule lepo, ei tule rauha. Pisarana kaiken päällä, latasimme oivallisen lightroom kuvankäsittelyohjelman. Se on lontoon kieltä ja muutoinkin hirveesti paljon kaikkee. Eikä sitäkään hallitse. Mieli tekisi ja halua riittää, mutta... Se on tässä nykyaikaisuudessa sellainen juttu, että tätä ja näitä kaikkea pitäisi osata ja hallita. Mutta on tuo aivokapasiteetti rajallinen, eikä kaikkeen pysty. Joskin nyt tulee niin paljon kamaa, että vähemmästäkin menee yli hilseen. Ja mä en osaa rauhoittua, mun pitäisi tehdä, osata, hallita, nopeesti, heti ja kaikki mulle nyt! Se on taas yhdenkin kurssin paikka. Välillä kyllä tuntuu, että oppi ojaan kaataa, eikä mun tajunta riitä.

18.8.2015

Huomisen haasteita

Mökki on hiljainen ja vieras on jättänyt rakennuksen. Ukkokulta lähti myös citiin ja minut tänne näin hylkäsivät. Kolme kivaa päivää tekee tämän vastakohtaisuuden lievästi ikäväksi. Puhetta, naurua ja lustinpitoa, nyt vain yksinäinen hiljaisuus. Toki, aurinko paistaa taivaan täydeltä ja mikäs on ihmisen ollessa. En mie sinne citiin vielä lähde paahtumaan, yritän nyt nauttia itseni seurasta. Huomenna, kun lähden, niin sittenpä ei takas ihan heti tullakaan. Niin kuin yöllä tunnelmoin, niin alkaa kausi kääntyä syksyyn. Ei sille mitään voi. Vaikka kelihän on just nyt niin kesää, niin kesää, että ihan hävettää.

Mut joo. Viime perjantaina kävin taas lekurin pakeilla. On viisasta jatkaa saikkua vielä kuukaudella. Ristiriitaisin tuntein, mutta ymmärrän sen olevan hyväksi. Tohtorin palaute oli selvä, hieman pysäyttäväkin. Niskapaska ja selkäoireisiin ei ole tulossa mitään parannusta, kulumat on kulumia, eikä niitä voida poistaa, eikä tehdä minusta enää nuorta jantteria. Ainut mikä auttaa on ammatinvaihdos. Tottahan se on, mutta tuntuu jotenkin ahistavalle, mutta samalla se voi olla uuden alku. Jos jatkan näin, niin ennuste on se, että yksi kaunis päivä en tee enää mitään ja sitä en herra paratkoon halua! Mies parhaassa iässä, tahtoo olla vielä työelämässä mukana, elää täyttä elämää.

Elämään vain täytyy löytää uusi tapa tehdä työtä. Enkä laita hanskoja tiskiin kampaamisenkaan osalta, teen sen mihin pystyn ilman kipuja. Tai niin no, ei ne kivut mihinkään poistu, mutta niiden kanssa täytyy vain oppia elämään. Ne menevät ja tulevat ja ne ovat osana loppuelämääni. Mutta kuinka järjestän sen, että voisi elää suht normaalisti ja olla osana tuottavaa yhteiskuntaa.

Tässä 4 värimaailmaa, joilla....

Jos tämä loma on tullut tarpeeseen ja pituudeltaan onkin tehnyt sen, että on ollut aikaa ymmärtää asioita. Pysähtyy ja hyppää pois oravanpyörästä, niin kyllä se ymmärrys sieltä jostakin kumpuaa. Entistä en halua jatkaa, vaan jotakin uutta on myös tultava kuvioihin. Sitäpä täällä olen ankarasti pohdiskellut ja jotakin kipinää on syntynyt.

Lemon Deco nostaa sieltä päätään. Sen ympärille olen suunnitellut hieman erilaista sisustuskonseptia.  Ei vähempää, eikä sen enempää kuin allekirjoittaneesta tulee nyt sisustustaiteilija, sekä tuottaja. Hah, eikö kuulosta hienolle. Se on kyllä hirmu kiva, että voi ihan itse nimetä itsensä. Okei, välillä uskoni horjuu helevetisti ja saatan tuntea säälittävää tunnetta, että oikeinko sisustustaiteilija. Mitä vielä. Välillä on hyvinkin varmoja hetkiä siitä, että tämä onnistuu, tämä on hyvä juttu.

Lyhyesti ja ytimekkäästi yritysidea, josta nyt siis tulee julkinen. Torstaina esittelen sen Yrityshelsingissä ja voitte arvata, että mulla on pupuja pöksyssä. Mut joo, yritykseni tuottaa mun suunnittelemaa kodintekstiilimallistoa. Se pitää sisällään kudotut matot, tyynypäälliset, liinat ja tabletit. Samoin tehdään tuotteita virkkaamalla, ei tietenkään mattoja. Mie itse en moiseen hommaan enää kykene, joskin tätä prototyyppiä olenkin täällä mökillä harrastanut. Mutta tarkoituksissa olisi tuottaa ne alihankintana joko suomes tahi viros. Mallisto pitää sisällään neljä eri värimaailmaa ja värit toistuvat kaikissa tekstiileissä.

Lisäksi yritykseni tarjoaa sisustustauluja ottamistani kuvista. Sekä petivaatemalliston omista kuvistani, se kantaa nimeä neljä vuodenaikaa. Yksi mielenkiintoinen tuoteryhmä tulee olemaan myös Trashdesign. Tällä hetkellä olen siis duunaillut vanhoja valaisimia tähän päivään ja nekin tietysti kaikki neljässä värimaailmassani. Trash on tätä päivää ja mahdollisuudet siinä ovat rajattomat.

Tietysti tulen markkinoimaan myös sisustussuunnittelupalvelua, mutta ehkä enemmänkin niin, että rohkaisen asiakkaita käyttämään reippaammin väriä ja luovaa mielikuvitusta staileissa. Okei, meillä suomalaisilla on se scandinaavinen, yksinkertainen ja tyylikäs sisustusmaku. Minusta se on välillä jopa hieman tylsä ja kaipaisinkin erilaista irrottelua. Uskoisin, että aika on kypsä tähän. Asuntomessuilla oli jo nähtävissä muutamia kivoja kohteita, joissa värejä ja uskallusta oli käytetty kiitettävästi. Eikä perinteisen käsityönkään merkitystä sisustusmarkkinoilla voi väheksyä. Selkeästi nouseva trendi.

Hommaa on paljon ja on niin monta kohtaa joita pitää ymmärtää ajatella. Liiketoimintasuunnitelma on tehty ja eräskin kaaviokuva siitä, mitä ja kuinka lähden tekemään ja tuottamaan. Hei, mulla on tasan kaks vaihtoehtoo. Jäädä valittamaan elämäni kurjuutta tai tehdä asialle jotain. Mitään et helvetti saa, jos et uskalla yrittää. Enkä mää kovin korkeelta tule alas, jos tulen. Saattaahan tässä käydä niinkin, että osuin oikeaan markkinarakoon ja kohta ollaan maaliman markkinoilla. Enkä mä tee hätiköityjä päätöksiä. Piippaaminen antaa jatkossakin osan toimeentuloani, mutta teen sitä vain vähemmän ja kaiken muun ohella. Syksy tulee olemaan mielenkiintoinen ja jos idea kantaa, niin varmasti myös työntäyteinen. Mutta jo nyt, tämä on antanut minulle sen, että olen saanut muutakin ajateltavaa, kuin jatkuva kipuilu. Elämässä on oltava vielä jotakin kivaa ja yllätyksellisyyttä. Minullekin.

...kaikki tuotteet tehdään.

Mallisto julkaistaan marraskuussa. Minulle tarjottiin osaa pop-up tilasta helsingin keskustasta. Mikä onkaan parempi tapa? Lähes riskitön ja siinä voin kokea, ymmärtää ja nähdä, onko suunnittelemalleni mallistolle kysyntää. Unelmissani on tietysti sellainen tila, missä yhtyvät työtilat ja oma showroom, sekä koti. Mielellään tietysti hesan keskustassa... Mutta hättäilemällä ei tule kuin heikkopäisiä lapsia, joten mennään päivä kerrallaan. Kukaan ei estä minua unelmoimasta. Ja jos niin on tarkoitettu, niin vielä me UK:n kanssa sellaista asustetaan.

En siis laita mitään sisustusliikettä. Niitä on jo ihan tarpeeksi. Mahdollinen myynti tapahtuu netissä, messuilla ja showroomissa tapahtuvissa asiakasilloissa. Tietysti olisi mahtavaa, että yritykseni nähtäisiin kokonaisuutena, joka voi myös tarjota erilaista sisustussuunnittelua omilla(kin) tuotteilla.

Sitä voisi miettiä, et kuinka jaksaa kaiken tämän, mutta uskon siihen, kun tekeminen on mielekästä, niin saat siitä uutta virtaa ja ihminen jaksaa vaikka mitä. Toki, olen ottanut huomioon myös epäonnistumisen mahdollisuuden. Mut jos en tätä tee, niin loppuelämäni harmittelen ja jossittelen. Sitäkään en halua. Ja voihan se olla, että mut nauretaan pihalle torstain tapaamisessa. Mut hei, vakuutusyhtiö on antanut vihreetä valoo. Kai mie jottain jälleen työllistämistukea saan. Ei ne ihmeitä ole, mut onpahan jotakin.  Näillä mennään, tämmöst mie vaan. Mille teistä kuulostaa? Pitäkää peukkuja torstaille!

28.2.2012

Rahaa kuin roskaa

Haahuilen kylpytakki päällä, pää täynnä räkää ja veto veks. En nyt vieläkään sanoisi, että olen kipeä, mutta katsoin parhaaksi jäädä himaan. Tajuaa nyt levätä, niin ei sairastu tautiin pahemmin. Juu, uni maistuu ja niistäessä veri lentää. Kaikennäköistä olla pitää... Martta on silleen fiksu, että ymmärtää levon merkityksen, eikä lähde tukka putkella painamaan. Tehkää perässä, siskot.

Käytiin eilen kattoo se Ukkorähjän uusi koti. Oikein oli kiva. Kyökissä Martta tekisi hiukka remppaa, värimaailma ei miellyttänyt. Ukkoo se ei haittaa, joten saa olla. Mie heittäisin uudet kaapinovet ja kaakelit. Olivat sellaiset keltaisen beesihit. En tykkää. Kauhukseni sain huomata, että enhän minä mahdu 50 neliöön! Olin ajatellut, että pienempikin riittää, mutta alkoi heti ahistaa. Tulinkin siihen tulokseen, että uusi koti saa olla isompi ja huonokuntoinen. Remontoimalla tehdään kiva ja Martalle mieleinen. Mutta toi Itäinen Hesa on kyllä kiva.

Englannin opiskelu oli mukavaa. Uskokaa tai älkää, kaksi tuntia Martta posmitti englanniksi yhtäsuntoista. Opettaja oli sitä mieltä, että en puhu ollenkaan huonosti. Ja ymmärsinkin lähes kaiken, mitä mulle puhutaan. Olen tullut siihen tulokseen, että kysymyksessä on vain itseluottamuksen (confidence) puute. Sitä siis vahvistamme ja tätä jatkuu nyt koko kevään, aina ma kaksi tuntia. Jees!

Sain Onnenkeksejä blogilta haasteen. Tämä on niitä juttuja, joista en juurikaan välitä. Ukkorähjä ja eräs ystävättäreni leikkivät hyvin mielellään "Mitä tekisin, jos voittaisin lotossa" juttua. Martta ei moiseen lähe, olen niin realisti ja minua käy vaan vituttamaan moisesta haaveilu. Ei, se ei ole sitä, että menisin sekaisin, jos voittaisin suuren määrän rahaa. Nou vei, vaikka olen persjalakanen savolaistollo, työläisperheen kasvatti, niin silti minussa virtaa rikas, luksus siniveri. Ei ole sellaista rahamäärä, että Martta siitä sekaisin menisi. Pistäisin kuulkaa elämän haisee. Haaste on siis seuraava. Mainitse viisi (5) sellaista asiaa mitä tekisit, jos omistaisit paljon rahaa. Martta tarkoittaa nyt PALJON rahaa. Ekskiusmii, voiko rahaa olla koskaan liikaa? Ei Martalle.

1. Toteuttaisin itseäni hävyttömän estottomasti. Palkkasin maailman alansa johtavat huiput Martan käyttöön. Opiskelisin valokuvasta, kokkausta, kirjoittamista, kieliä. Harrastaisin laulua, strippamista, syvänmeren sukellusta, kuviokelluntaa, akan heittoa ja vaik mitä. Elokuviinkin sotkeutuisin, pääosan opiskelisin ja Oskarin siitä voittaisin. Lauluopinnot takaisivat minulle seuraavan Amerikan Idolsin voiton. Jenkkilässä rahalla saa ihan kaikkea, enkä pitäisi näitä tavoitteita mitenkään mahdottomana.

2. Ostaisin muutaman asunnon ja puolet Helsingin keskustan kerrostaloista. Koteja minulla olisi ympäri maapalloa. Niitä oikeasti tarvittaisiin useita. Ja hei, puhumattakaan kesäasunnoista vai pitäisikö sanoa huviloista? Niitä olisi joka niemessä ja niemen takana. Merenrantaa olisi tuhansia kilometrejä. Siirtyisin aina vain vuodenaikojen mukaan. Lentäisin ystävineni sinne missä paistaa ikuinen aurinko. Juu, niin tekisin.

3. Alansa huippu lääkärit ja terveysgurut päivystäisivät Marttaa varten 24 h. Pitäisivät minusta hyvää huolta. Vaalisivat rahalla mun terveyttä ja hyvinvointia. Tähän tietysti kuuluu kaikki mikä voidaan liittää nautintoon ja ylenpalttiseen hyvään oloon. Käytössäni olisi muutamakin kallonkutistaja ja kikkelin hiplaaja, jos mua sattuisi ahistaa tai muuten vain pakottaa.

4. Laittaisin kaikkien Suomalaisten vanhusten asiat kuntoon. Kuoleman taloista tulisi paratiiseja. Kaikilla olisi henkilökohtainen huolehtia käytettävissä ja heidän kipuja lievitettäisiin parhaalla mahdollisella tavalla. Gröönin Eikka kävisi laulamassa ikivihreitä, niin kuin vaan ääntä kurkusta lähtisi. Kukaan ei joutuisi enää makoilemaan pissavaipoissa, sitä varten olisi palkattu erikseen kusettajat. Loppu elämästä tehtäisiin niin arvokasta ja aistikasta kuin rahalla voi vaan saada. Ja sillähän saisi. Kukaan ei olisi yksin, konjakkihömpsyt tarjottaisiin joka ilta ja ylen mukavaa toimintaa olisi aina tarjolla.

5. Samoin kaikki sukulaiset ja ystävät kokisivat muutamia "vaatimattomia" yllätyksiä. Niitä en ala erikseen erittelemään, tulevat vielä kateellisiksi ja ottavat minut hengiltä. Mutta sen voisin jo nyt luvata, että vilua ja nälkää ei tartteisi Martan seurassa enää kärsiä. Elämä olisi ruhtinaallista ja ihan helvetin rikasta.

6. Kuten huomaatte, tämän listan tekeminen ei ole minulle mitenkään ylivoimaista. Kyllä Martta rahan arvon tuntee ja sitä ei todellakaan voisi koskaan olla liikaa. Vielä muutama toive tähän loppuun. Ostaisin pikku rahalla kaikki maailman menovehkeet. Oma jumbojetti, junat, autot, veneet ja kaikki helvetin koneet pitäisi olla. Ei tartteisi enää jonotella, eikä odotella. Meno olisi hurja. Ai niin, Ukkorähjälle ostaisin sen uuden Hyundai i 40 kaikilla herkuilla. Vai olisiko mulla enää varaa siihen?

Tähän yhteyteen, kaikille köyhille muistuttaisin, meneillä olevasta kilpailusta. Sitä lottopottia odotellessa, sulla on mahdollisuus voittaa edes jotakin. Hyvä alku.

Kaiken tämän kunniaksi onkin aika laittaa pystyyn kilpailu!! Pitäisikö tähän keksiä oikein joku kompakysymys tai vallan visainen tehtävä? Rakkaat lukijat, en rienaa teitä pahemmin, mutta lupaan, että palkinto tulee olemaan upea!!! Luvassa on kaiken kattava ja yleellinen KERASTASE-hiustenhoito/muotoilutuotepaketti. Ja mikä upeinta, voit itse vaikuttaa palkintosi kokonaisuuteen. Kerrot Martalle tukkaongelmat ja tarpeet, niin yhdessä teemme kattavan hoitosuunnitelman Kerastase-tuoteille. Luvassa siis shampoo, hoito, tehohoidot ja hiuksiin jätettävät hoidot, sekä muotoilutuoteita. Näin äkkiä laskettuna paketin arvo ylittänee parisen sataa euroa.
Kilpailuaika on 11.02 - 20.03 ja siihen osallistuvat kaikki ne, jotka vastaavat oikein seuraavaan kysymykseen: Mikä tekee Martan Onnelliseksi? 

15.1.2012

Päiväni kuvina

Sain tässä taannoin mielenkiintoisen ja hauskan Päivä kuvina valokuvahaasteen. En nyt kuolemaksenikaan muista keneltä se tuli ja mitä kaikkea se piti sisällään. Innostuin kuitenkin kovin ja päätin osallistua. Tässä mun eilinen päivä kuvina. Kiva päivä ja ihana koti-ilta pitkästä aikaa. Kaikkea tuli puuhasteltua, kertokoot kuvat. Mie vaikenen.

Lauantaiaamuna saa herkutella

Juppe halus mun viekkuun

Mokkoo on saatava

Kiitos, nukuin 7

Ulkona oli vielä pimiää

Sauvakävellen avantoon. Parasta.

Nakkasin kuulaa

Hupsutus tuulella. Pinkki T-paita päälle. 

Kuljettaja noutaa

Pakollisia hankintoja duuniin

Piipahdin työssä

Väriä elämään. Siis tukkaan.

Ruokaostoksille

Juomia unohtamatta

Hetken tään sinisen...

Partsilla tarvittiin valoo

Pyykkäsin valkosta

Päikärit on parasta

Imuri lauloi ja mä. Lauantaisiivous.

Palkinto

Musaa. Adele & Mä

Ruokaa rakkaudella. Kaaligratiini.

Koti kiiltää.

Siivottu on. 

Tatticappucino

Paljonko maksaa kilo maksaa

Suklaa täytteiset uunipäärynät, vaniljakastike ja appelsiinjäde.
Ilta rötkyiltiin soffalla, katsotiin teeveetä ja oltiin vaan. Ja sen pituinen se. Sitten mentiin nukkumaan ja ylen oli tyytyväinen olo. Kiitos.

P:S Haasteen laittaja voisi valaista vanhan muistia, mitä muuta haaste piti sisällään? Kiitos ja kumarrus.

11.12.2011

Kynttilä

07.12.2011 - 10:00
37. viikko

MAKROVIIKOT
+TEEMAEXTRA
Makroviikoilla on tarkoitus kuvata joka viikko jokin kohde LÄHELTÄ!
VIIKON AIHE:
KYNTTILÄ



5.12.2011

Jäätävää

Tämän viikon makrohaasteena Jää.


30.11.2011 - 10:00
36. viikko

MAKROVIIKOT
+TEEMAEXTRA
Makroviikoilla on tarkoitus kuvata joka viikko jokin kohde LÄHELTÄ!
VIIKON AIHE:
KUURA/JÄÄ



Tilanne

Tämän viikon alkukirjainhaaste on TI. Tällainen TILANNE tervehti mua parvekkeeltani eräskin ilta.


Haaste # 43

Kiitos kaikille edelliseen haasteeseen osallistuneille!

43. haaste
TI-alkuinen suomenkielinen sana.
* * * *
Haasteen säännöt löytyy tuolta sivupalkista!
Huom! Kuva pitää olla itse otettu! 
* * * * * 



28.11.2011

Kulma

23.11.2011 - 10:00
35. viikko

MAKROVIIKOT
+TEEMAEXTRA
Makroviikoilla on tarkoitus kuvata joka viikko jokin kohde LÄHELTÄ!
VIIKON AIHE:
KULMA



27.11.2011

Hahmo

Tämän viikon alkukirjainhaaste on HA. Hahmo. Kuka?


Haaste # 42: HA

Kiitos kaikille edelliseen haasteeseen osallistuneille!

42. haaste
HA-alkuinen suomenkielinen sana.
* * * *
Haasteen säännöt löytyy tuolta sivupalkista!
Huom! Kuva pitää olla itse otettu! 
* * * * * 



20.11.2011

Työkalu

16.11.2011 - 10:00
34. viikko

MAKROVIIKOT
+TEEMAEXTRA
Makroviikoilla on tarkoitus kuvata joka viikko jokin kohde LÄHELTÄ!
VIIKON AIHE:
TYÖKALU



Niittivyö

Tällä viikolla alkukirjainhaastena NI. Niittivyö.


Haaste # 41: NI

Kiitos kaikille edelliseen haasteeseen osallistuneille!

41. haaste
NI-alkuinen suomenkielinen sana.
* * * *
Haasteen säännöt löytyy tuolta sivupalkista!
Huom! Kuva pitää olla itse otettu! 
* * * * * 



14.11.2011

Kaislikossa suhisee

Tällä viikolla alkukirjainhaaste on SU. Kaislikossa suhisee....


Haaste # 40: SU

Kiitos kaikille edelliseen haasteeseen osallistuneille!

40. haaste
SU-alkuinen suomenkielinen sana.
* * * *
Haasteen säännöt löytyy tuolta sivupalkista!
Huom! Kuva pitää olla itse otettu! 
* * * * * 



13.11.2011

Valkoinen

09.11.2011 - 10:00
33. viikko

MAKROVIIKOT
+TEEMAEXTRA
Makroviikoilla on tarkoitus kuvata joka viikko jokin kohde LÄHELTÄ!
VIIKON AIHE:
VALKOINEN



7.11.2011

Laskokset

Tällä viikolla alkukirjainhaasteena LAS. Verhoni laskostuvat kauniisti....


Haaste # 39: LAS

Kiitos kaikille edelliseen haasteeseen osallistuneille!

39. haaste
Laitetaanpas ensikertaa kolme kirjainta alkuun :)
eli
LAS-alkuinen suomenkielinen sana.
* * * *


Aterimet

Tällä viikolla makrohaasteena Aterimet. Vein ne ulkoilemaan....


02.11.2011 - 10:00
32. viikko

MAKROVIIKOT
+TEEMAEXTRA
Makroviikoilla on tarkoitus kuvata joka viikko jokin kohde LÄHELTÄ!
VIIKON AIHE:
ATERIMET