31.7.2016

Pala kakkua ja kermat päälle

Ukkosrintama jytisee ja muhkea kumu paukkuu jossain. Meillä tuulee, mutta ainakaan vielä ei ole mitenkään ukkosellista. Saas nähä, meneekö ohi vai tuleeko tänne. Kovat on jytinät ja varmasti aikamoinen ukkonen jossain. Hui. Taivaanrannassa ei näy edes tummia pilviä, ei se tänne tuu.




Yö oli taas aika vauhdikas, mutta ei painajaismainen. Hassuja unia ja UK:lla olikin ollut hauskaa, kuunnellessa mun tarinoita. Kovasti olin posmittanut ja levveellä savonmurteella olin huastellut. Ja muistankin unen, olin jossakin maalaistalossa ja sinne tuli haastelappu, että talo menee perintään. Minun piti sitten ilmoittaa nuorelle isännälle ikäviä uutisia. Mulle täysin tuntematon herra, ja tuntematon talo.




Eilinen sit hurahti aikaansaamatta mitään mainittavaa. Vähän kuvailin ja vietettiin laatuaikaa UK:oon kanssa. Nyt alkaa meilläkin tummuu, hirvee musta pilvenmöhkäle vyöryy tänne päin ja salamaa tuikkaa taivaanrannassa. Äkkiä nousee. Laitoin sähköt poikki ja kohta täytyy vetäytyy sisätiloihin. Huu, tää on niin jännää, että taitaa tulla lirut pöksyyn. En malta nyt postaa. Laitan muutaman kuvan eiliseltä ellei ukkonen sotke yhteyksiä. Nyt alkoi sataa...

Vanha ukko pierupylly kullanmuru

Otetaas uus tulo. Ukkonen pyyhki tuosta vierestä ja vettä tuli kuin aisaa. Mut ei se mikään kunnon myräkkä ollut, näytti pahemmalle kuin oli. Jotenkin ukkoset on kivoi ja niitä odottaa, mut sit kuitenkin pelottaa ja toivoo, et ei tulis. Kakstahonen fiilis. Mut nyt kaikki on taas niin seis ja luonto on kummallisen hiljaa. Voihan se olla, että vielä rysähtää...


Se on viikendi ohi taas ja heinäkuu. Elokuu on kuukausista parhain. Tumma lämpöiset yöt ovat mun makuuni vaikka niitä en valvokkaan. Yhdet rapujuhlat on tulossa, ne on kivoi juhlii.  Elonen kuukausi on jo vähän sellainen, et pitää tarttua asioihin ja lomat on niin kuin lomailtu ja kesä menee menojaan. Olen ollut laiska ja paljon on tehtävää. Mut on kerätty voimia ja nyt pitäisi jaksaa taas. Kaikennäköistä säätämistä on ohjelmassa ja se tekeekin syksystä mielenkiintoisen ja haasteellisen.


Heinäkuussa ei asuntokaupoilla ole juurikaan tapahtunut mitään. Näin mä vähän odotin. Ei ole löytynyt uutta, eikä vanhoja ole myyty. Muutama katsoja, mut ei mitään vakavaa vielä. Mut sit kun alkaa tapahtua, niin sit sitä mennään ryminällä. Siksikin syksy tulee varmasti olemaan aika haasteellinen, työläs ja samalla mielenkiintoinen. Mut asioilla on tapana järjestyä, sanoo hän joka ei koskaan ressaa mistään. Mitä jos yrittäisikin nyt ottaa koko tän paletin ihan vaan pala kakkua ja kermat päälle. Onnistuisko tuo? Voishan tuota aina kokeilla....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti