28.1.2016

Aika on liikaa tai liian vähän

Kelit on pääkallo, mut meitsi tykkää. En tietysti siitä, että kaksijalkaiset ovat kuin bambit liukkailla jäillä, mutta lumet saa kyytii. Hyvä, hyvä! Jos oikein ankarasti kuvittelee, niin voisi luulla, että ollaan jo pitkällä kevättä. Okei, rumaa, harmaata, märkää ja likaista, mut en mää tiää, tänä vuonna nautin tästä ilmastonmuutoksesta erityisesti. Niin kuin olen todennut, niin tää talvi on ollut ihmeellisesti kestämistä, kylmyyden ja kaiken sen kanssa. Ja se johtui varmasti siitä ihanasta espanjan matkasta, se sytän jäi sinne. Jos talouspolitiikka antaisi myöten, niin johan tässä oltaisiin loman tarpeessa ja äkkilähtönä Malagaan menisin. Totta helevetissä menisin ja tulisin pois vasta toukokuussa. Aina ei saa kaikkee ja sitähän tässä onkin niin vaikea ymmärtää. Miten ihminen ei voi saada kaikkea mitä haluaa? Huutava vääryys.

Lemon Gaytä on pyydetty blogiportaaliin. Sellainen uusi gay-yhteisölle tarkoitettu. Ei siis vielä olemassa oleva, avautunee lähiaikoina. Pitkällisen pohdinnan jälkeen olen päättänyt osallistua. Jännää. Homma vaikuttaa ihan asialliselle ja asiat täällä ei juurikaan muutu. Ulkoasu saattaa uudistua ja postaan säännöllisemmin. Toivottavasti se ei kadota teitä vanhoja lukijoita, vaan parhaillaan tuo mahdollisesti uusia. Hah, mää muistan, kun aloitin pitää LG, niin alkuun ajattelin, että en tarvitse lukijoita. Ihan itselle vaan kirjoittelen. Eihän se nyt niin mee, totta kai sitä haluaa ajatusvirralleen liikettä ja lukijaa. Jette kiva de.

Pohdin myös eri näkökulmia liittymiseen ja mietin, että onko minulla mitään annettavaa moiseen hankkeeseen? Miehän en ole mitenkään erityisen gay, ihan tavallinen homo vaan. Ehkä liiankin tavallinen. Mut siinäpä se just on. Jos voin jollakin lailla auttaa niitä pikku pupujussi homoja, jotka etsivät omaa identiteettiä ja asia voi olla itselle vielä hyvinkin sokkeloinen ja pelottavakin. Uskokaa tai älkää, meilläkin on vielä asutusseutuja, jossa nämä asiat eivät olen ihan peruskauraa. Ja jos voin omalla esimerkillä kannustaa ja lievittää pelkoja ja ymmärtämättömyyttä, niin se on sen arvoista.

Jos minusta on tullut näinkin normi eläjä, niin toivoa on kaikilla. Sen verta outo olen tässä genressä, että mä en erityisesti halua olla niin kuin valtaväestö, silleen hetero. Mä olen homo vaikka voissa paistaisi. Ihmisyyden tasa-arvo on sit taas ihan eri juttu. Se nyt on sanomattakin selvää, että kaikilla pitäisi olla samat oikeudet elämään. Rotuun, sukupuoleen, ikään, säätyyn, seksuaaliseen suuntautumiseen tai auton merkkiin katsomatta. Joskus vaan tuntuu, että meillä sateenkaarilaisilla on hirvittävä pyrkimys olla niin kuin kaikki muut. Mä ainakin olen ylpee siitä, että olen erilainen. Jos se nyt enää on niin hirveen erilaista. Gaykin voi olla silleen ihan tavallisesti.

Hah, mähän alan olla kohta kuin gayaktivisti. Viikonlopun matkamessujen osasto oli HLBT viritteinen. Siellä niin standillä meitsikin päivysti ja niin kuin jo jossain postauksessa totesin, niin sain havaita myös sitä inhon poikasta. Vähän siinä aktivismi nosti päätään ja ihmetellä täytyy. Miepä kuuluun siihen ikäluokkaan, jotta olen saanut oikeasti tuta siitä, mitä on olla vähemmistö ja vainottu. Olen tästä aikaisemminkin vuotanut ja tässä tapauksessa en tod. voi sanoa, että ennen vanhaan asiat oli niin paljon paremmin. Ei ollut niin. Turpaan tuli ja kai se jonkun jäljen on jättänyt. Ja ajanlaskumme alkuaikoina oli ehdottoman hyvä päätös muuttaa piäkaupunkiseudulle, toisten kaltaistensa joukkoon. Sain rauhan olla just sellainen kuin olikin. Ja voi herrajestas, kun myö oltiinkin niin homoja. Silloin nuorena ja nättinä, hih.

No mut joo. Postaukset jatkuu ihan samanlaisena. Marttailen niin kuin ennenkin. Oletteko muuten panneet merkille, että Martta ei kerkee enää niin marttailee. Ruokapostaukset ovat jääneet, hirveesti ei enää kyrmee illallisia väännetä. Kodin puhtaanapidostakin on tullut ikävä velvoite. Hmmmm...pitäisikö huolestua? Mihinkä se pässi sarvistaan pääse ja aika aikaansa kutakin. Tällä hetkellä olen pahasti kahden duuni loukussa ja se vaatii, vie oman aikansa. Hyvä, jos kaurahutun kerkee keittämän. No, nyt olin taas turhan dramaattinen ja liioittelen. Aikaahan ihmisellä on just niin paljon kuin se haluaa. Se on vain sit eri juttu, mihin ja kuinka sitä käyttää. Eiks niin? Adios!

2 kommenttia:

  1. Jos seuraavaan postaukseen sais vaikka ees kuvan Tolu-pullosta, niin oisin rauhallisin mielin :). Tietäisin, ettei oo syytä huoleen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tolu, tuo jumalasta seuraava. Elä huoli, kaikella on aikansa ;)

      Poista