15.6.2014

Enkelten kello rauhaa soittaa

Hui hai, takana lähes ykstoist tuntii unta ja elämä täys. Tumma ja harmaa viikonloppu aukesi eilen ja ilta oli vallankin komea ja aamukin näyttää aurinkonsa. Kupissa mokkaa joka herättelee aivoista toimintaani. Ilmassa nipistelevä viileys ja pihlajassa kilkuttaa uutukainen tuulikello. Minusta se pitää somaa melodiaa yllä, joitakin tuollaiset ottaa kovinkin okulääriin, mutta minusta se on enkelten kutsu. Ei se jatkuvasti kilkuta, silleen sopivasti, kun käy voimallisempi tuulenpuska. Olisko siinä vallan jotakin meditatiivista, suattaapi olla tai ainakin tunnen niin. Kuvittelen.

Tiskarin katto

Pystyyn nousee huojuen
Ollaan oltu ihmisiks viikonloppu. Silleen ihan hyvässä hengessä. Eli ei siis olla tapeltu. Minä olen allerginen riidalle. En yhtään jotenkin kestä, enkä halua. Ehkä sitä osastoa on elämässään nauttinut ihan tarpeeksi ja siksi sille olen vieras ja pelokaskin. Minä olen tällainen rauhaa rakastava dinosaurus ja vihan tunteet tekee minut huonovointiseksi ja palaan takaisin lapsuuteen. Ei silleen kiva. Ja kelle olis? Jaa, jotkut voi tapella hyvinkin sujuvasti, mut mie kaihdan moista turhuutta.

Varsi on vallan pitkä

Hekumallinen hehku
Eilen käytiin kirkolla. Ostin collagepökät, koska niitä ei ole koskaan liikaa. Rakastamani löllöt ovat jo pahoin nukkaantuneet ja tulevalle lomamatkalle ajattelin uudet laittaa. Munakellonkin ostin. Sellaisen sitruunan muotoisen. Se on niin kuin mun tavaramerkki. Maljakonkin ostin. Täällä mökillä ei ole kunnon vaasia ja nyt löysin viidellä eurolla tarvittavan. Kuten huomata saattaa, niin oli taas hirveen tärkeetä ja tähdellistä ostettavaa. Noh, ilman munakelloa ei ihminen tule toimeen. Martta varsinkin tarvitsee sellaista kyökkihommissa. Välillä on niin monta munaa tulessa, että menee aikataulut sekaisin. Alkoholilla ei tietenkään ole mitään osaa, eikä arpaa. Aikataulutuksessa meinaan.
Todistetusti ne lepäävät
Ruuasta puheenollen, tein Pe-iltana ihanaiset rillipöperöt. Pelkistetyn vihannesnyytin, joka vei taas kielen persiisseen ja mehukas entergotee. Siihen vielä halloumi ja ananasakäämä, niin olipa atria kohdallaan. Minä voin jopa väittää, että grillissä tuollainen rasvakalvoinen piffi on paree kuin sisäinenfile. Olkoonkin vaikka kuinka arvolihaa,  mutta läskiä rillipihvissä pitää olla. Mehukas beibe mehukas.

Rillipihvi ja härpäkkeet


Ai ai lättyä
Ukkorähjä osti tiskiosastoon kangaskatoksen. Olin jossakin sivulauseessa siitä maininnut, sellainenhan on tiskarille hyvä, saa sitten sateellakin tiskata kastumatta. Sellainen siis viriteltiin. Halapaa lystiä moinen, mutta iso ilo. Kiittää hän. Muutama kesäkukkanenkin laitettiin ja alkaa olla tontilla taas väriä ja kukkaisrakkautta. Niin on. Hyvä on niin.

Ajatella, ensi viikolla on Jussi. Tää on se mun feivoritti juhla. Perinteillä mennään taas ja ystävät saadaan juhlan viettoon. Kystä kyllä laitetaan, mutta sikaa ei paisteta. Fisua savustetaan ja uutta pottua vedetään niin, että perse laulaa. Mansikkakakku on laitettava ja voi että, kaikkea kivaa, kossua unhoittamatta. Ei vains, en mie siitä kossusta niinkään perusta. Mutta kuplajuomaa täytynee olla. Joskin mua on alkanut kaikki kuivat kuplat närästää. Musta se on aika kauheeta. Täytyykö tässä vallan muumilimsaan siirtyä. Anna mun kaikki kestää ja luoja varjele. Mut sitä odotellessa. Se on arrivedertsi vaan!

4 kommenttia:

  1. Ihania herkkuja ja kauniita kuvia ♥ Kuiva kupliva närästää , oletko kokeillut esim. cavaa demi secona ? Mulle ainakin sopii paremmin ja maistuu vähintään yhtä hyvälle ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Thänks!

      Cava on toki kokeiltu, mut en nyt kyllä tähän närästyksen aikaan. Sitä siis Jussina :)

      Poista
  2. Tuulikellosta tulee mieleen elokuva "käsi, joka kehtoa keinuttaa", tuon jälkeen en ole voinut kuunnella kellon soittoa saamatta kylmiä väreitä.
    Herkkuruokaa olet laitellut, kyllä Ukkosi kelpaa :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen katsonut ko. leffan, mut en onneks muista moista.

      Ukkorähjällä on omat sapuskat, ei kelpaa meitsin hömpötykset. Letut toki uppoaa, varsinkin Pikku Koiralle, joka heittää voltteja saadakseen lettua.

      Poista