16.8.2013

Terveesti tasaPainoton

Täällä ollaan taas! Siis täällä eetterissä ja möksäl. Ukkorähjä heitti mut tänne illalla ja ite häipyi samantien vielä stadiin. Mulla veepee huomenna, joten tulin jo ennakkoon valmistaa rapukemui. On kiva rauhas laittaa, eikä tartte sit hötkyillä, kun vieraat saapuu. Oli ihan kiva tulla. Sen verran hektinen viikko taas takana, että tämä rauha ja hiljaisuus on musiikkia korville.

Minua odotti iloinen yllätys. Ystävät oli viikolla täällä ja jäivät vielä seurakseni huomiseen. Eikä siinä mitä, nämä nimenomaiset olivat poimineet Martalle valmiiksi herkkua jääkaappiin. Eikä mitä tahansa herkkua, vaan ykkösluokan herkkutattii ja muutaman litran kantsui. Ou jee, kylläpä on nyt kiva illallista laittaa. Sienipitoinen hurmaavasti on, rapuja alkuruuaksi. Onpi tulossa kurmeeta... Tuskin pysyn tenoissani.

Viikko meni nopsaan ja antoisasti. Mun uusi terveellinen elämäntapa on ottanut hyvin tuulta hyllyviin jenkkakahvoihini. Ruokavalio on pysynyt hienosti hiilarittomalla, kilojakin karisi 1,2. Ihan kuin olisi jo laihtunut. Onnellinen olen siitä, että olen saanut hyvin kiinni valiosta. Hyvä meininki, ei tee yhtään mieli bullaa ja paskahöttöö. Röökaamistakin rajoitan. Sitä sähkötupakkia lupusutan väliin ja olen pitäytynyt kymmenessä röökissä per päivä. Se on mulle kuulkaa jo saavutus! Eilen tosin meni muutama yli. Otettiin ystävättären kans hiukka viinii, ja silloin aina se spaddu maistuu. Mut hienosti lupsuttelin sähkärii, enkä koko aikaa vetänyt aitoa nikotiinia. Myrkky kai se on toi sähkärikin, mut jää se häkä, että terva veke. On se sekin jo jotain. Mulle tää ei ole niin helppoo, kaikkeni yritän. Tällainen siirtymävaihe on psyykkisesti lempeämpi. Ehdoton kieltäytyminen tekee minussa vain vastareaktion. Alan polttaa enemmän. Mutta nyt en kokonaan kieltäydyn, väsytän itseni pikkuhiljaa. Ihan oikeesti, olen niin väsynyt tohon röökaamiseen ja haluisin siitä irtipois. Mut ei se mulla menen niin, että päätät siellä korvien välissä ja katso, olet tupakoimaton. Mä olen ikuisesti nikotiinin orja, mutta voin yrittää huijata itseäni ja katsotaan, josko tämä tuottaisi tulosta. Jokainen tupakoimaton rööki on riemuvoitto!

Mä tunne ilmassa leijuvan Tattien tuoksun ja kutsuhuudonkin. Viimeaikaiset vesisateet ovat olleet lahja herralta. Jääkaapissa on osoitus siitä, että jotakin tuolla metsässä alkaa nyt tapahtua. Ajattelin tästä suoriutua ensimmäiseksi sienimetsään. Ihana aamu, sellainen aurinkoinen, mutta ilmassa pieni raikkaus. Meinasin ensin kirjoittaa kirpeys, mutta se taitaa olla vain mun haavekuvia. Ihan vielä ei olla lähellä nollaa, kyllähän täällä lämmintä on. Mutta ne syksyn kuulakkaat aamut alkavat kummitella aistimaailmassani. Ne on niitä parhaita. Metsään siis, hopi, hopi! Kello on vasta puol ysi, lähtisinkö nyt jo heti. Aamuinen metsä on kuin neitsyen varjo. Ihana.

Ihanoo, kun on juhlat! Olen ostanut paljon uusia kynttilöitä ja ulkotulia. Tänään on myös valoshow. Lyhdyt täytyy huoltaa ja täyttää ajossa, on sit kiva iltahämyssä ne tuikhata tulehen. Nää elokuun illat on musta parhaita. Lämmintä ja tummaa. Toivottavasti ei tuule kovin, koska silloin valoshow on levotonta liekehdintää. Nyt vaikuttaa hyvälle, tyyni kuin mun mielein ja ulkona saattaa syödä, sekä nauttia. Heelankorr ja håppadihåppadi hej!


11 kommenttia:

  1. Ihania rapukekkereitä teille ! Nuo sienet on niin herkkua <3 Ja sopivat niin hyvin meille hiilareita vältteleville ;) nimim. samalla ruokavaliolla painoa alas yrittävä , vasta alkaja taas , mutta tuttu juttu vuosien takaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On ihanaa, kun joku "dieetti" on tuolla takaraivossa. Syö vähemmän ja liiku enemmän. Kaikki tietää sen, mutta kaikista ei ole siihen. Sienet on parhaita, tänä iltana tuorerakkautta. Oih!

      Poista
  2. Mars metsään Martta :). Rapukekkerit (mutta mieluiten ilman rapuja) kuulostaa kivoilta. Etenkin valoshow ja sienet.

    Mää kannustan sua täysillä eroon tupakasta. Mutta ei kannata ruveta syömään mitään nikotiinipurkkaa. Ei oo omakohtaista kokemusta, mutta muuan ystäväni on syönyt sitä nyt jo neljä vuotta, eikä pääse siitä eroon. Ympäristöystävällisempää kuin tupakka, mutta riippuvuus kai toikin.
    Kivoja juhlia!! t. Sorville palannut

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Martta oli aamun metsässä. Siellä oli kaunista.

      Rapukekkerit ovat ihan heelankoor!

      Ei pysty nikotiinipurukumiin, siinä on niin voimakas maku. Mutta taistelua tämä on. Tuulimyllyjä vastaan.

      Poista
  3. Hauskoja juhlia ja ihanasti olet päässyt arkeen kiinni. Nyt taas nautit mökilläkäynnistäkin, hyvä.
    Vähitellen tupakasta irrottautuminen kuulostaa hyvälle, hyvä sinä!
    Ota kuvia teidän iltavalaistuksesta ja tarjoiluista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuvia otettu, postaan myöhemmin. On kiva, kun arki ja juhla taas eroittuvat.

      Poista
  4. Miau Marttalainen, sä oot niiin hassu! Hauskaa wiikendii<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hassuilla on hyvä ja helppo olla :)

      Viivi on PoP!

      Poista
  5. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuli niin paljon kirjoitusvirheitä, että en kehdannut julkaista tekstiä. Mutta olen kade noista sienistä. Meidän sienipaikat ovat tyhjää täynnä. Ehkä tarvii lisää vettä. Huominen voisi olla kyllä satamatta. Oikein hyviä rapukekkereitä teille!

      Poista
    2. Virheet ovat elämän kynnyksiä.

      Vielä viikko ja sitten räjähtää tattisato ihan reisille!

      Poista