16.7.2013

Ontosti humisee

Tuulee niin, että tukka päästä lähtee. Viileekin on, sellainen raikas. Hassua, lämpöä on varmasti lähemmäs parikytastetta, mutta keho on jo tottunut lämpöiseen ja tämä näin, tuntuu kylmälle. Pitänee kaivaa toppahousut ylle. Lokit kirkuu jossakin, kuulen sen tuulen läpi. Onks niillä joku hätä vai tätä myräkkääkö ne kiljuu. Aurinko paistaa, ei tänne mikään tordaano ole tulossa. Mutta selkeästi se jo syksyä tekee. Eikä tee, kunhan pelleilin. Vitsi, vitsi.

Kroppa on ihan jumissa. Sen siitä saa, kun yrittää kuntoilla. Jää pari päivää väliin, niin heti on lukossa ja tukossa. Vai johtuneeko yöstä? Näin taas jotakin erityisen agresiivista unta. Heräsin siihen, kun purin kipeästi omaa huultani. Suattaapi olla, että olen jäkittänyt koko yön. Hemmettiäkö mie messua öisin, miks mun pitää olla niin vihainen? Nyt tekisi hieronta poikaa, saisikohan stadissa aikaa minnekään? Kaikki hierojat on varmasti lomalla. Töissä saisivat olla, hoitamassa kesälomalaisia. Vitsi, vitsi. Olenpas mie hauskalla tuulella het aamutuimaan.

Eilinen päivä oli turhista turhin. Mun piti nöyrtyy ja möllää töllöö, kun ei muutakaan tekemistä ollut. Ainahan sitä jotakin olisi keksinyt, mutta mulla oli juhlien jälkeinen onttous. Ei, ei se ollut daagenefter, se on sellainen ihmisen ikävä toisen luo. Onneks tänään nostetaan kytkintä. Vaikka aina haaveilee, että saisi olla koko kesän mökillä tekemättä yhtään mitään, niin ei se ole kuitenkaan mun juttu. Olen silleen liikkuvaa sorttimenttia, että tapahtumaa pitää olla. Tai en tiedä, jos tämä tästä vielä jatkuisi, niin voisihan tämmöiseen rytmiin vaikka kadota. Minähän nukun täällä kuin pieni lapsi, suolikin toimii lähes moitteettomasti. Sellainen ressi, kiire, kireys ja suorittamisen pakko helpottaa selkeästi. Jos elämä olisi tällaista, niin tulisiko minusta valaistunut, pyhimys vallan? Mää tuota tiiä, mutta tässä olotilassa on oma viehkeytensä.

Jassoo. Nyt täytyy laittaa mökki poistumiskuntoon ja nenu kohti kaupungin pölyjä. Missäs mää asuin, kukas mää olin, olinks mää jo vai mites tää nyt oikein meni?

P:S Nyt tulee muutaman päivän tauko, en ota tietotekniikkaa mukanani. Olen siis hengissä,  hetken vain pois.
PP:SS Mulla on näpit jäässä. Jos nyt ei ihan jäässä, niin ainakin kohmeessa. Huikeeta.



2 kommenttia:

  1. Samoja aatoksia olen miettinyt. Olimme käymässä lomalla Kuusamossa ja siellä se aika vasta pysähtyykin :-)
    Mietin, että miten ihmeessä ne sivukatujen paikalliset ihmiset pärjäävät pitkän ja pimeä syksyn ja talven keskellä " ei mitään". Lähimpään naapuriinkin on varmasti muutama poron kusema. Uh. Siellä oli muuten aamulla kylmä, 10 astetta.... tänne etelään kun tuli, niin tämä tuntuu helteeltä!!
    Konekin toimii täällä :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuotapa mietin juuri. Meneekö se niin, että ollakseen tarpeeksi kauan siviilisaation ulottumattomissa sitä ei osaa edes kaivata. Sitä rauhottuu, unohtuu ja elämä on siinä itsessään. En tiiä, liian vaikeeta...

      Ilman tietotekniikkakoneksuunii tulisin varmaan hulluks. Kai.

      Poista