15.5.2013

Saa tulla pyyhkimään!

Heräsin klo. 03.41. Kaivauduin jostakin syvältä. Joku minussa sanoi, elä nouse, mutta joku pakotti. En saanut enää unta. Hiukka spuugi fiilis. Jotenkin. Istuin mokka lapasessa ja rööki huules partsilla ja ihastelin elämää ympärillä. Linnut kaupungissa pitävät erilaista ääntä kuin linnut mökillä. Ovat kai stadilaisiin. Maalla linnutkin ovat landelaisii. Ääni on kaunis molemmissa. Taivaanranta on verenpunainen, hetkinen, ei se ole verenpunainen. Se on enemmänkin sellainen neitseellinen puna. Siihen sotkeutuu purppuraa, kultaa, orangea ja se hehkuu polttavasti. Eiks se oo silloin neitseellinen? Aamu on kaunis joka aistille. Ilmakin lämmin kuin linnun maito.

Ostakee, ostakee! Ostakee ihan kaiekkee!
Mä käyn kierroksilla. Tytöt duunis kuittas eilen, että taitaa olla taas maaninen menos. En tiiä. Tuleva leikkaus pyörii alitajunnassa ja sotkee mun biorytmit. Toissa yönä, kävin unissani koko leikkauksen läpi. Tiedän sen nyt. Sain yksityiskohtaisen selonteon ja se sattui. Kaikki siinä sattui. En mää kipua pelkää, mut kai mua hiukka ahistaa. Tajusin tuossa, että enhän mää voi edes siivota (!!) operaation jälkeen. Mun parhaita puolia ei koskaan ole ollut tekemättömyys. Kyllästynkö kuoliaaks? Toimintakyvyttömyysaika on pitkä. Taloudellinen tilannekin ahistaa. Tuleeko perikato ja hukka perii? Meneeks kaikki ihan putkeen ja silleen. Mä nyt oon vaan tällanen höperö, turha olisi murehtia etukäteen. Niinpä. Mut minkäs teet.

Made in Viking Line
Jotain hauskaakin asian tiimoilta. Ystävättäreni, joka on lupautunut hoitaa mua ja taloutta mökillä, kysyi viime viikonloppuna, että kumpiko käsi se leikataan. Minä vastaamaan, että vasen. Hän kysymään, että kummallakos sää pyyhit pyllys? Oikealla vastasin. No onpa hyvä, ettei mun tartte sun persettäkin pyyhkiä. Hah, meitä nauratti kovin.

Syö sika possuu
Euroviisuhuuma käy taas kuumana. Krista on niin ennakkosuosikki ja herättää himmeetä suosioo joka puolella missä liikkuu. Finaalipaikka on satavarma ja voittokin tuotu jo melkein kotiin. Voi tsiisus taas, en paremmin sano. Esittäjässä ei ole mitään vikaa, mutta onhan se biisi onneton renkutus. Ja toivottavasti hän ei vedä niitä lesbokielareita vastaanottimissa. Se on niin laastsiison. Pitäisi keksii vähä jotain muuta. Panis vaikka mummoonsa lavalla,  siinä olisi jo jotakin uutta ja eksoottista. Hyi, nyt sanoin rumasti, mutta mua ärsyttää tää ennakkohehkutus. Kyllä meillä viisut katsotaan ( jos jaksan valvoa.) Perinteisiin kuuluu, että paistetaan viisuletut, mansikkahilloo ja kermavaahtoo. Eikähän sitä koskaan tiedä, jos suomi voittaa... Ai kauheeta...

Sano se kukkasin
Eiliselle vapautui yllättäen pari tuntii. Väärinkäsitys asiakassuhteissa ja minä pääsin vapauteen, pääsin aurinkoon. Leikin turistii lähimaisemissa. Helsinki on heräämässä kesään ja kauppatorilla oli jo iloinen kuhina. Aika paljon jo oikeitakin turisteja, ihmettelin. Vedin torikahvilassa possumunkin ( senkin sika ) ja olin niin kuin lomalla. Sitä katsoo talven jälkeen taas erikulmasta kotikaupunkiaan. Se on herännyt eloon. Muutaman foton nappasin ja puhuin venäjää. Toljotin joka kadun kulmassa ja olin ihan pihalla. Silleen ihanasti. Suosittelen. Se on eksoottista.

7 kommenttia:

  1. Minun mummilla (jota käsittääkseni yksikään euroviisuedustaja ei ole pannut) leikattiin tuo olkapää tuossa muutama vuosi sitten niin kyllä se ottikin kuule aikaa parantua. Sitä se harmitteli, kun ei (sammakkoa) uimaankaan pystynyt. Sanoin sille, että vesijuokse sitten ja mummihan juoksi käden kuntoon. Aattelinpa vinkata, kun oot vesipeto muuteskii, että se suoraviivainen juoksu ja käden heiluttelu saattais olla hyvä laji, kun kuntouttamaan alat.

    Heippodei!

    t. Kauko

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mummot on ihme kamaa :)
      Ja minähän uin, vesijuoksen het kun kykenen. Se on mulle sellainen luontainen kuntoutuminen. Kyl se siitä ;)

      Poista
  2. Kyllä se leikkaus hyvin menee ja hommat sujuu kun rasvattu sen jälkeen! Uuh, miteen voit edes murehtia siivoamista? Ja kyllähän sinä näppäränä, tarrpeen tullen, siivoat oikealla kädellä. Vessa-asiat kunnossa ja hoitsu paikalla, niin no panik :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lähdetään siitä, että minusta tulee parempi ihminen kuin ennen leikkausta. Kaikin puolin.

      Olen jo harjoitellut yksikätistä siivousta. Kyllä se onnistuu, mutta mattoja ei kopistella, eikä oikein tiskata. Nou panik!

      Poista
  3. Kyllä ne puuduttaa sut niin hyvin, ettei se satu. :)

    Suomihan on joka vuosi "ennakkosuosikki" Euroviisuissa. Kaikki rakastaa ja lakoaa jalkoihin, ja kuinka ollakaan, loppujen lopuksi ei päästä edes finaaliin...
    Mä tykkäsin Kreikan pojista kovasti paljon! Ihan kaikkia en ole edes nähnyt, mutta kannatan Kreikkaa jo valmiiksi, vaikka ei niillä kai taitaisi olla varaa voittaa ja järjestää ensi vuonna omia viisuja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en oo kattonut näitä semejä, liekkö suomi edes finaalis?

      Onko kreikalla taas kommee mies, niillä aina on. Jos Reikka voittaa niin kai me joudutaan maksumieheks.

      Poista
    2. Tänä iltana tulee se semifinaali vasta kymmeneltä, jossa selviää pääseekö Suomi finaaliin vai ei. Jännitystä ja raamaa piisaa!

      Poista