1.5.2013

Pure beibe banaani

Uskoo ken tahtoo, mutta mulla ei oo mittään tekemistä. Vetäsin tossa parin tunnin rinsessa päikkärit ja nyt odotan Ukkorähjää saapuvaksi. Tapan siis aikaani. Hetkinen, voiko aikaa tappaa? Aika on käsite, se ei ole materiaa, mitä voisi tappaa tai tuhota. Eikä siksi, että tahtoisin aikaani murhata, se on kuulkaa tässä iässä jo helvetin kallisarvoista. Se on kalliimpaa kuin kulta, mirhami tahi timangi. Eli en tapa, kulutan vain hiukka. Hetkinen, kannattaako sitä edes kuluttaa? Siihenkin se on liian kallista. Okei, olen nyt sit vaan ja läpisen tänne joutavia.

Meillä on Ukkorähjän kans semmoinen jännä kieroutuma, että lähdemme kohta ajelulle. Mennään katsomaan juopuneita ja väsähtäneitä ihmiskohtaloita. Nyt kun minä olen niin h e l v e t i n hyvä ihminen ja olen ollut selvin päin hela vappen, niin mikä hivelekään sielua enemmän, kun katsoa noita urpoja, jotka ovat ihan tilulilulei. Saan siitä jotakin tyydytystä. Kyllä me menemme ulkoruokintaankin, mutta hiukkasen pelottaa, että kaikki paikat on älämölöä täys. Noh, kai se joku abc tai lättyketju löytyy, missä ei ole vappua. Käydään kaivarin kautta, siellä on ne pahimmat ja joku väsähtänyt voi maleksia kauppatorin kuppeessa. Jess!

Mikäs se on mennessä, ilima on ku morsiin, sano. Oltiin päivällä perheen kans kävelyllä aurinkoisessa lahdessa. Olin ajatellut, että siellä ei ole ketään, koska kaikki ovat keskustassa hillumassa. Hiukka vika arvio. Paikka oli täys kuin turusen pyssy, muutama yloppilaskin oli paikalle eksynyt. Mutta hei, meri oli auki ja se jumalainen kimmellys veti mua takaraivoon kuusnolla ja mähän olin sulaa vahaa. Voiko kauniimpaa enää olla? Ei voi! Mä rakastan merta ja meri rakastaa mua. Nytkin kuulin, kuinka aallot huokaili: " Rakas, ihanaa nähdä sua pitkästä aika. Tule kulta tänne näin, syleillään ja keinutaan eroottisesti." Olin sillä silmän räpäyksellä heittämässä itseni eevan ja vähän aataminkin asuun, teki niin vietävästi mieli syöksyä mereni rakastavaan otteeseen. Enhän mää häveliäänä Marttana voinut ihteäni koko kansan yloppilaille näytellä. Kuiskasin merelleni hellästi: " Odota rakas tovi, tulen iltojen hämyssä, sumujen laskeutuessa."

Nyt Ukkorähjä kilautti. On mentävä kun kutsu käy. Näin siis ajastani hulahti muutama hetki. Olenko sitä rikkaampi vai köyhempi? Siinäpä pähkinä sinulle purtavaksi. Vai olisko se peräti banaani? Tsau!

4 kommenttia:

  1. No jos et ite rikastunut, niin minä ainakin, kun taas tänkin jutun sain lukea. (Alanko jo kuulostaa säälittävältä tapaukselta, kun vaan täällä koneella hengaan, mutta tää oli nyt enempi sattumaa. Just avasin kannen ja meinasin ruveta etsimään jotain fiksuja keittiöideoita, kun pitäis tehdä koulutehtävä, eikä homma etene. Tai siis ei edes käynnisty).

    Ja tuli ihan tosta sun tarinasta mieleen nuoruusajan vappu, kun ahtauduttiin kavereiden 14m2 yksiöön Mannerheimintiellä ja meitä taisi olla siellä liki 40 (no ehkä ei ihan, mutta melkein) ja silti oli muka tilaa. Nykyään sitä tarttee jo saman verran yksinään :)

    Kivaa pyhimysajelua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä, hyvä. Rikkaus on rakkautta. Me "bloggarit" joudumme pakostakin hengaa täällä eetterissä, tää on meijän hopi ;) Ajattele, jos hengailtaisi tämäkin aika ostarin kaljakuppilois.

      Silloin nuorena oltiin tietysti ihan eri kokookin, että mahtui silleen pienempään tilaan. Eikä tuo ekokaan niin hirvee ollut. Vaatimaton olin tähän päivään verrattuna.

      Pyhimysajelu puhdisti mua ;)

      Poista
  2. Höses miten upea keli!! Näinköhän me treffattiin? Oltiin meinaan koko päivä Ullanlinnanmäellä ja Kaivarissa :-D
    Naama on kuin tomaatti, auringosta, ei niinkään juomisesta. Muutama lasillinen skumppaa, sivistyneesti!
    Nyt onneksi jo kotosalla nauttimassa nakeista ja lihapullista!
    Niin, kannattaa nauttia silloin, kun itse on selvinpäin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei me rehvattu. Ajettiin läpi siinä sevenin maissa, enkä olisi uskaltanut ulos autosta kansan pariin.
      Ihan kivallehan nuo bileet näytti, mutta suuret kansanjoukot ahistaa mua.

      Tomaatti on tänään ruskea ;)

      Elämä on parasta huumetta;) Hyvää valpurin jälkeistä elämää!

      Poista