21.3.2013

Oppia ikä kaikki

Voi pöhköys! Heräsin jo viideltä, eikä tämä ole ensimmäinen kerta viime aikoina. Juttuhan on nyt niin, että tuolla pikku päässä pyörii taas liikaa asioita. Kaksi ihanaa muutoskohdetta pyörii alvariinsa ajatuksissa ja näköjään vaikuttaa ylösnousemukseen. Tässä on opin paikka. En mää herra Jumala ( älä turhaan lausu herra sun Jumalasi nimeä) voi joka keissin kohdalla alkaa valvoa aamuöitä. Miehän joudun hourulaan. Mut minkäs teet. Olen tässä jo tehokkaasti tehnyt töitä toista tuntia. Minkäs teet, tää on mun luonne. Vika.

Kaisa ja puolivaltakuntaa on startannut. Miks se ei oikein nappaa? Viime kaudella se oli hömpistä hömpin ja sitä oli ihan jees katsoa. Nyt se menee jotenkin yli. Marko on parempi. Siinä on ideaa. Onko Teukalla noussut joku neste yläkertaan, mutta on niin minäminäminä. Rasittavaa. Olkoon.

Olin eilen matkoilla. Pyyhkäsin aamusta paikallisjunalla Leppävaaraan. Se oli eksotique. Olin ihan turistina, enkä tiennyt, että käykö mun HKL-tiketti junamatkaan. Kysyin konnarilta ( vai onks hää lipunmyyjä?) kuinka tässä menetellä. Ilman lippua en aja, olen lainkuuliainen kansalainen. Hirveen töykee möllykkä oli hän. Teki mieli pieraista hänen nokkaan. Pitikö mua jotenkin huijarina, en tiää. En voi aina muuta kuin ihmetellä, saadessani tuommoista asiakaspalvelua. Miks, oi miks, ei voisi olla kohtelias ja ystävällismielinen. Kaikilla olisi mukavaa. En toki anna tuommoisen päivääni pilata, annan takaisin ylenmäärin ystävällisyyttä ja olen erityisen kohtelias ja hymyilen rakastettavasti.

Ensi viikolla on pääsiäinen. Juhlista turhin ja äänettömin. Ei ole siis mun feivoritti. Olin salaa toivonut, että lumet olisivat sen verran vajonneet, että olisimme päässeet mökille jo siivoamaan. Aika hiljaiselle vaikuttaa, pöh. Ottaa niin kupoliin tämä vallitseva ilmastollisuus. Missä onkaan kasvihuoneilmiö, eiks tänne pitänyt tulla ikuinen kesä, häh? Eli pääsiäiselle ei oo mitään suunnitelmii. Hiukka ahistaa, menee taas viinin litkimiseksi paremman puutteessa. Ai niin, onhan meillä yhdet ehtoolliset ystävien kans sovittu. Onneks, on jotain partyy tiedossa. Mut mämmiä en syö, enkä pashaa. Lammasta vois laittaa ja pari tipua uhrata.

Eipä nyt kerkee muuta. Yritän vielä lepoa, että jaksan päivän. Näin ikkunasta katsottuna, toi arska näyttää aika antavalle. Hehkuva pallo. Tule ja ota minut!

2 kommenttia:

  1. Samaa mieltä puolesta valtakunnasta. Siinä ei tapahdu yhtikäs mitään nykyään. Sama homma kuin Markon uudessa ohjelmassa. Haahuillaan vaan lapsuudenmaisemissa. Sorry, mutta ei kiinnosta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eilinen Marko oli hyvä. Valaistus on niiiiin tärkeä asia. Pongasin hienon tuolin kohteeseeni.
      Ihanoo viikonloppuu, Annukka!

      Poista