31.12.2012

Kaikki ei koske, osa vain sattuu.

Se olisi vuoden viimeinen päivä. Pitäiskö tuntea jotakin erityistä? Ennustaako tulevaa, mutta olen jotenkin töttöröö. Ihan kuin en olisi pinnalla. Olen usvassa, paksussa pehmeässä pumpulissa. Paskat, lääketokkurassa täällä talluroin. Vie hetken ja litran mokkoo aamuisin, että olen taas pinnalla. Ugh!


Kävin eilen duunissa. Aukaisin oven, astuin sisään ja samalla astumalla ikävän tunne tuoksuineen pamahti tajuntaani. Ihminen on sosiaalinen eläin. Tämä on ristiriitainen tunne. Kaipaan sitä äksöniä ympärilleni mutta hyväksyn myös tämän yksinäisen mitättömyyden. Asia jäi vaivaamaan minua niin, että olin aika pohdiskeleva koko illan. Tätäkö tulevaisuus on? Menettääkö elämässä jotakin hyvin olennaista, tärkeintä mitä ihmisellä on. Huomaa, että tunnelataus oli voimallinen. Eilinen päivä oli ikävästi kipuileva ja näin olin heittämässä hanskoja tiskiin koko elämältä. Olin vanha mies hunningolla. Minäpä olen niin höperö, että uskon elämän kantavan. Niin kuin tämä vuosi päättyy ja uusi alkaa, niin käy myös elämässä. Joku loppuu, joku alkaa. Elämän virta on ehtymätön. Epätoivo on myrkkyä, siihen ei pidä sortua. Heikot sortuu elon tiellä, sanotaan. Niin totta.


Pukukaappiini oli ilmestynyt pukin pari pakettia. Kuin se pukki tietää, että mä oon siellä duunis? On se viksu käppyrä. Mut hei, sain putelin Lanssonii. Ei mikään turha kupla. Elämä on taas pelastettu. Sain myös kivan öljykokoelman. Aika huippu hei. Siitä voi eri makuja huiskia kevyesti salaattiloihin.  Varsinkin nyt, kun alkaa uusi terveellisempi elämä. Olen nimittäin ajatellut, että ensi vuonna karsin ruokavaliostani valkoisen jauhon pois. Katsotaan, onko sillä terveydellistä vaikutusta. Näin ainakin akkain lehdet väittävät ja muukin meedia. Se ei tule olemaan minulle helppoa. Olenhan tällainen läskipullavehnäplösötorttuherkkuperse ja mitä vielä. Eli hirveet vieroitusoireet on tiedossa. Voiko ihminen kuolla piparin puutteeseen? Eikä edes pientä keksimurua saisi? Huh, huh, on vaikeet ajat tulossa.

Pitäiskö mun nyt kirjoittaa jotakin erityisen kultivoitunutta ja painavaa sanaa vuoden viimeiselle päivälle. Ai kauheeta, en minä ole tästä vastuussa. Olen syyntakeeton. Mitäs jos pieni runoileva lehmä ammuisi eetteriin jotakin painavaa? Ammuuuuu....!!!!

Jokainen eletty vuosi jättää arpensa syvälle sieluuni.
Kaikki ei koske, osa vain sattuu.
Edessä puhdas vuosi, koskematon satu.
Elämä jättää siihen jälkensä.
Kaikki ei koske, osa vain sattuu.

OLKOON TULEVA VUOTESI ONNEN TÄYTTÄMÖINEN!!!!


14 kommenttia:

  1. Samoin teikäläisen ! Kyllä se siitä pikkuhiljaa. :)

    VastaaPoista
  2. Pipariloita voipi kuulema tehdä ruisjauhostakin. Eikä kaikkea kannata itseltään kieltää, aina pahemmat himot tulevat, säännöstelyä suosittelen. Jaksat pidempään.

    Ihminen tarvitsee työtä. Olen valitettavasti huomannut sen. Toivottavasti sie vielä pääset omaasi! Tai sitten sisustamaan ihmisten pilttuita. Tai ammattikouluun puuseppälinjalle. :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ruisjauho olisi piparin raiskaamista. Silloin tällöin voi nauttia, totta.

      Ihminen tarvitsee työtä tai ainakin jotakin mielekästä tekemistä. Totta sekin.

      Poista
  3. "Kun elämä upottaa, antaudu kellumaan. Tulee hetki kun jalat taas ottavat pohjaan"

    Joskus on vaan uskaltauduttava kellumaan. Kyllä Elämä kantaa. Kun luopuu vanhasta saa jotain uutta tilalle. Sulla on juuri käymässä näin!

    Iloa ja Valoa tulevaan vuoteesi Martta. Ensi vuosi on sinun vuotesi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin minäkin kellun ;) Asioilla on aina kaksi puolta. Hyvä että paha. Liike synnyttää tapahtumaa ja s eon hyvä.

      Hyvää tätä vuotta myös sinulle!

      Poista
  4. Hyvää uutta vuotta sullekkin! :)


    www.iivariblog.com

    VastaaPoista
  5. Hyvää ja vieläkin parempaa tätä vuotta sulle!

    Jotenkin tuo lopun runo oli aika raadollinen, mutta silti niin totta.

    VastaaPoista
  6. Sinne samoin! Ja kiitos kun luet :)

    Pieni runoileva lehmä on välillä myös raadollisella tuulella.

    VastaaPoista
  7. Mä tykkäsin sun runosta. Paat lisää tulemaan. Hyvää uutta vuotta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Runot on kivoi. Eikä niitä aina pidä ottaa niin vakavasti, vai mitä? Kirjuuttelen toki, mutta ajatus siitä, että runo päivässä, oli ehkä ylimitoitettu tavoite :)

      Hyvää uutta vuotta sinne myös!

      Poista
  8. Nauti Martta tästä vuodesta!
    Elä ja unelmoi.
    Kirjoita meille myös ajatuksia blogiisi.
    Nauti kohtuudella myös Liitelin tiramisua.

    Sä oot huippu :-)
    -M-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yritämme elää ja unelmoida. Varsinkin unelmoida, eihän tätä muuten jaksaisi.

      Kiitos, kun luet! Hyvää uutta vuotta!

      Poista