10.9.2012

Terävää terapiaa

Sataa ja on harmaata. Mun mieleni on myös musta. Jättäydyin tänään himaan, olen siis saikulla. En viitsi täällä valittaa, eihän sellaista kukaan jaksa lukea. Sen vaan sanon, että syvältä on taas. Voihan perse! Toivottavasti huomenna on paremmin.


Sain Ukkorähjältä synttärilahjan. Tosin hiukka myöhässä, mut ei aikaisemmin löytynyt. Sähköinen veitsenteroitin! Martan unelma. Nyt passaa puukkoa terottaa, saa hyvin ranteet auki, thihihii! On mulla sellainen timanttipuikkokin, mut se on jotenkin hankala. Sähköinen on hyvä ja näppärä. Hyvin aukee aortta, thihihii!

Olikos mulla muuta asiaa? Jos ei valita, niin ei ole mitään sanottavaa. Höps. Voisinko puuttua johonkin yhteiskunnalliseen ongelmaan? Kävin tänään Vuosaaren terveysasemalla verikokeissa. Olin yllättynyt, kuinka pian pääsin sisään. Kysyin neulatädiltä, onko tämä teillä ihan normi. Ei kuulemma, harvinaisen hiljainen maanantai. Samassa on narkkien klinikka, käyvät siellä hakemassa laillisen huumeannoksen. Siinä joku höppöpöppömönkijäinen kirosi ankarasti: " Vittu, se horo ei antanu mun annosta!"Martta kipitti äkkiä pois.

Keittiön radio, ollakseen Tivoli Audio, ottaa mua pannuun. Kalliskin oli aikoinaan, eikä ole kunnolla toiminut. Pätkii perkele. Tietysti kuittia ei ole enää tallella, eikä takuukaan voimassa. Kylläpä jurppii tuommoiset. Olevinaan huippu laatua. Paskanmarjat, sanon minä. Honkkarista olisi saanut halvan ja toimivan. Kävin muuten tänään kattoo iPadii. Telefuunin latauspiuha jäi mökille, piti sellainen noutaa Itiksestä. Samalla siinä sitten jumin iPadiin. Himotti. Meinasin jo laittaa haisee. On se kumma, olet puolikuntonainen, niin heti olet myös köyhä. Ei uskalla, ei arvaa. Johtunee siitä, kun ei ole sorvin äärellä tuohta tuottamssa. Ihan syvältä. En siis ostanut. En niin. Sairas ja köyhä. Niin ja lihavakin vielä.

On sellainen olo, että olisi tipahtanut maata kiertävältä radalta. Töps! Sellaista laahustamista. Kauhiasti tekisi mieli tehdä jotakin, mutta samalla ei mitään. Mitä se tuo tuommoinen on? Mitä voi tehdä, jos ei tee mitään? En jaksa möllää töllöökään. Pitäskö tanssii balettii? Aina voi syödä. Se virkistää ja on nyt luvallista lohtusyömistä. Vedin Itiksessä oikein viinerikahvit. Sellaisen sikarasvaisen mätökkään. Siinä oli mustaherukkahilloo. Syksyn maku ja paljon ceevitamiinii. Olisin voinut syödä viis tai kymmenen.

En jaksa nyt valittaa enemmän. Raumaranne ei tykkää näpytyksestä. Ei niin. Mistähän se tykkäis? Oiskohan kaapissa jotakin imeldaa, edes joku pullan muru... Huoks! Mumsmums!

10 kommenttia:

  1. Myin mun macbookkini bois bois, mutta rouvan ipadin olen sosialisoinut päiviksi. Pois en antaisi, paitsi iltaisin.
    Mulla on käytössä kakkosmallin ipad, ihan hyvä on. Joskin tyyräs uutena.
    Hopeisessa omenassa myyvät ihmiset wanhoja ipadeja pois, sieltä voisi hyvällä tuurilla löytyä edukkaammin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mie en Macistä luovu! Olishan toi padi hyvä siinäkin, kun voisi lehtiä duunimatkalla lukea. Kai se on hommattava...Nykyään saa kytkykaupalla osamaksua vastaan. Ei paha.

      Poista
    2. Mä en kanssa tulisi ilman Maciani toimeen! Nyt varsinkin mammiksella tuntuu, että suurin osa sosiaalisesta elämästä on kietoutunut tavalla tai toisella Macin ympärille. Lisää vaan Make jäseniä sun Mac-perheeseen, kannatetaan!

      Poista
    3. Mulla ois sitä oma Mac-perhe :)

      Poista
  2. Osta ihmeessä se ii, se on hyvä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kai se pitäis. Sille olisi kyllä varmasti nyt käyttöä ja tarvetta.

      Poista
  3. Ilman iPadia ei voi elää! Mulla on se ekaversio joka kohta täyttää 2 v. ja hyvin pärjään ilman kameraa. Se löytyy sit iPhonesta. Kiinnostaa kyllä se kohta markkinoille tuleva hieman pienempi iPad. Mutta rahat puuttuu;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaikki niin kovin padia kehuu. Olisihan se opiskelussa pro. Pakko kai se on...

      Poista

  4. "On sellainen olo, että olisi tipahtanut maata kiertävältä radalta. Töps! Sellaista laahustamista. Kauhiasti tekisi mieli tehdä jotakin, mutta samalla ei mitään. Mitä se tuo tuommoinen on? "

    Tuun tänne takas kunhan meen ensin kaikkuun muutamaksi tunniksi ennen ylihuomista (paska-)duunia.

    Ajattelin jättää tassunjäljen....

    T. Stansta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, mitä se on, tuo tuommoinen?

      :))))))))))

      Poista