2.7.2012

Näytä sarves!

Mitä, mitä? Eiks mulla ookaan välit yläkertaan kunnossa? Niin kuin olen yrittänyt elää herran pelossa ja nuhteessa. Tilasin hillittömän hekun alkuviikoksi, mutta vetää räiskii ja on harmaata. Eihä tää tämmöinen peli vetele, pitänee laittaa kiukkusempi iimeili. Jos se herra vain härnää, sama juttu eilen. Aamu oli mikä oli, mut sithän se taivas repes ja päivä oli kaunis ja helteinenkin. Elä sie Jessu pelleile mun kaa! Tarvitaan hyvät kuvausvalot, ilta-aurinkoo pliis!

Kukkuu, olen lomalla!
Mökin tienoo on  vaaleanpunainenpinkkipupuhomonen. Käytin siis puutarhalla ja ostettiin lisää kukkia. Mukaan lähti pelarguuniaa, petuniaa yms. yms. Näin kun niitä ostaa sesongin ulkopuolella, niin ovat edukkaampia. Tehtiin siis pihahommia, laitettiin kukkasia ja Martta oli notkeena, pesin saunan ja paskahuussin. Olin jopa niin reipas, että harrastin aamulla kuntoliikuntaa. Siitä tulee hyvä olo. Ihan hävettää tunnustaa, että olen viettänyt hirvittävän tylsää elämää. Ei kuplia, ei juhlia.




Millä mittarilla mitataan, onko ihminen rentoutunut lomallaan? Voiks sellaista mitata? Jos oikein kovasti yrittää relaa, niin ressihän siitä relaamisestakin tulee. Mun niskapaskajäkitys on taas palannut. Mitä hittoo mä teen väärin? Pari päivää meni ilman kipuja, ja nyt ollaan taas niin kankee. Jei jymmärrä, vaik mie jooghaan ja venyttelen, niin ei auta. Pitääkö mennä käymään poppatohtorilla? Ei ne kuitenkaan mitään tiedä. Pahimmassa tapauksessa kirjoittavat mielialalääkettä. Sitähän ne työntää joka vaivaan. Joo, tylsää tämmöinen valitus ja vielä lomalla. Katsos, olin ajatellut, että vaiva on työperäinen, mut sakset ei oo edes mielessä. Vältän niitä niin, että en käytä edes kyökissä. Veitsellä leikkaan. Okei, kahvakuulailuni on säännöllisen epäsäännöllistä, se voi tietty, aiheuttaa jäkitystä. Katsotaan, nyt se on joka aamuinen hupini. Jospa se siitä helepottaa. Ilikee on, ei taho olla jäykkäpaska. Tahtoo olla rento.

Ehanaa, tänään pääsee sivilisaatioon ja Karjaalle! Muutamia välttämättömyys tarvikkeita on hommattava ja uusi päivänvarjo alaterdelle. Edellinen levis kuin hujasenpaska. Oli sellainen edukas, eikä kestänyt tuulta. Martalla on oikein lista, mitä pitää muistaa. Lomalla on aina niin tärkeetä lähteä kirkolle noutamaan puuttuvia tykötarpeita. Ihan kuin kaikki olisi kaukana saavuttamattomissa ja vierailu marketeille kerran vuodessa tapahtuva juhlahumu. Sitä se luontoelämä teettää. Meilläkin on citiin peräti viidentoista minuutin ajomatka, kaukana on juu. Mut hei, ihan pöpelikös täällä ollaan. Nou piipol, nou kontakt. Tai siis joo, onhan tää tietotekniikkaliikenne. Koneksuuni, juu sii...

Jösses sentään! Meittin paskahuussin seinällä oli hillitön etana. Meinasi Martalla mennä paplarit väärään kurkkuun, niin säikähdin. Hyvä, että en tipahtanut reiästä, luulin ensin, että se on käärmes. Niin oli pitkä. Ei hätiä mitiä, siinäpä lallattelin: " Etana, etana näytä sarves, onko huomenna pouta."Ihan oli molona, vai olisko ollut lajinsa vähemmistöryhmää? Ei sarven tynkääkään. Mistä noista nykyään tietää, joku mutantti kai. Ennen vanhaan etanoilla oli sarvet. Nostin tikun nokassa menemään, annetaan elämän mahdollisuus. Ei kai se hänen vika ole, jos on eksynyt Martan paskahuussiin. Onneton, sarvetonkin vielä.

Se on kuulkas loman virallinen ensimmäinen päivä. Tänäänhän on maanantai. Kai. Hyvä merkki. Alkaa päivät menee sekaisin. Nytkö alkaa lähtölaskenta, kohta tämä loppuu. Elähän hötkyile. Hupsista. Alkutekijöissä ollaan. Torstaina siirrytään citiin. Martta lähtee Turolle ja Henulle humppaamaan. Ukkorähjä jää juhlimaan nimenantoa syntyneelle sukulaiselle. Ja viikon päästä nokka kohti Norweitä. Kalakukkojen kautta takas ja sit alkaa hillitön bileputki. Ihanasti vieraita ja kesäyön taikaa. Mikäs tässä, valmiissa maalimassa!

2 kommenttia:

  1. Oletko koskaan käynyt kiropraktikolla? Siellä saa paikat irralleen. Rytke ja rytinä vain kuuluu, kun tyyppi kiroaa selkäruodon suoraksi ja kiskoo kallon paikalleen. Sen jälkeen olo on ihan mahtava, tuntuu että nuppi pyörii kuin pöllöllä hyvin rasvattujen laakerien päällä. Suosittelen!

    Hyvää virallista ensimmäistä lomapäivää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olenhan käynyt läpi kaikki hoitomuodot mitkä maa päällään kantaa. Juuri tähän vaivaan en ole Kirolla käynyt ( edell. kokemus ei ollut ihan paras.) Jatketaan harjoituksia, kyllä se tästä ;) On loma ja kaikkee...

      Poista