Kalakukkojen maassa ollaan! Pikainen postaus ennen höyhenille menoa. Ajettiin tänään perseet puuduksiin aina Rovaniemeltä asti. Nyt yöpyminen Rauhalahdessa ja huomenna sukulaisturnee. Jatkamme siitä matkaa kohti Helsinkiä, on ikävä jo omalle mökille. Lupaan, että en valita kyllästymistä. Ehanoo, vielä kaksi viikkoa lomaa jäljellä ja sen voi syödä, juoda ja haista möksäl, tekemättä yhtikäs mitään. Tai siis niitä kesävieraita on tulossa ja toivottavasti ihania juhlia. Jee!
 |
| Kaunista |
 |
| Ikuisesti yhdessä |
 |
| Mami, tuo mies mua tuijottaa |
 |
| Sirpan kammari, Sodankylä |
 |
| Rovaniemi klo: 23. 57 |
 |
| Nalle hellyyttä |
Kurvattiin Norveistä Sodankylän kautta Rovanimelle. Tavattiin eräs vanha ystävä S-kyläs ja olikin erityisen mukava nähdä ja huomata, että hää on onnellinen ihminen. Yövyttiin Rovaniemen huipulla Skyjokuhotell. Ihan nasta mesta näköaloiltaan, mut taas niin retroo. Onhan suomenkin puolella upeita maisemia ja ruoka ehdottomasti parempaa! Sain hyvää kalaa ja ah, ruisleipää. Ostettiin Inarista nahkaa. Juu, Martalla on nahkafetissi. Ostin kukkaron, hanskat ja sellaisen pikkupikku käsveskan. Semmoisen miehille tarkoitetun. Kaik on poron nahkoo ja hirveen halavalla. Ihan on aitoo made in pingpong. Tai mist mie tiiän, saattaahan se olla ihan lappiropoakin. Takana reilut 2000 kilometrii ja kaunita kokemuksia rikkaampana.
 |
| Uiih, märkää |
 |
| Mama, puren sua |
 |
| Pörriäinen, tuhmeliini |
 |
| Hali mua |
 |
| Isukki koisaa vaan |
 |
| Minä ite |
 |
| Pikkunen pörhistää |
 |
| Lajinsa ruskea toveri |
Matkalla oltiin keski-ikäisii ( lue; lapsiperhehelvetii) ja käytiin Ranuan eläinpuistossa. Juu, luit ihan oikein. Martta halusi katsomaan sukulaisia, nallejääkarhusia. Varsinkin sitä pientä talleroista, joka syntyi marraskuussa. Olipa söpö! Tämmöinen Pohjoismainen kierros näin kesälomilla on oikein mukavaa kesäloma vietettä. Viikko riittää ja nyt on hyvä rauhoittua omalle mökille.
Parisuhde voi vielä hyvin. Pikkasen Martta on hermoillut Ukkorähjän outouksille. Hänellä on sellaisen outo periaate, että auton polttoaineita ei voi maksaa korttiautomaatteihin, vaan se pitää maksaa kassalle. No, sellaiset tankkauspaikat alkavat olla katoavaa kansanperinnettä. Voehan perseensuti, hän on sitä mieltä, että joku voi kopioida korttisi tunnusluvun automaateista, ja siksi ei käytä niitä. Voe, tupla perseensuti!
Jep, nyt on jouduttava nukkumaan. Huomenna on pitkä päivä ja matkaa taas edessä. Juhlat polokasen pystyyn het kun saavun mökille. Tico, tico!
Olipas kivoja nallekuvia! Ja tosiaan ihkuliini se pikkujääkarhunen. Ja kyllä alkoi jo ruoka-annoksetkin näyttämään syötävänhyviltä ;=)
VastaaPoistaNallet on aina söpöi!
PoistaEhanaa Suomi-ruokaa!!
Mahtavia kuvia ja maisemia!
VastaaPoistaMieletön tuo sun Ukko. Sellainen kunnon Jäärä ilmeisesti ja periaatteista ei luovuta :-] Käykö hänelle seteliautomaatti? Tosin nekin turvallisuussyistä ovat katoavaa kuin palveluasemat.
Tuo "jäärä" ottaa joskus pattiin ja lujasti. No joo, meillä kaikilla on omat outoudet ja kaiketi hyvä olla turvallisuushakuinen, mutta... Mistä hän kohta saa kasoliiniä, jos kaikki menee maatille? Kysynpähän vaan :)))
Poista