28.6.2012

Sitä mä vaan että...

TÄÄLLÄ OLLAAN! Elä huoli, mikä pahan tappais?! Kuis mää tän nyt oikein näpyttäisin? Kuis mää tän oikein tuntisin? Olen samalla kuoleman väsy ja järkyttävän pirteä. Tänään se sit alkaa. Loma nimittäin. Kauan odotettu, kauan kaivattu. Jos minulle nyt joku sanoisi, että joudut olemaan vielä viikon duunis, tai edes yhden minuutin yli luvatun, niin saisin hermoromahduksen. Oliks toi nyt hiukka vahvasti sanottu. Martta aina liioittelee. Mut hei, ihan h e l v e t i n IHANAA, kun pääsee lomalle! Eiks ookii? Olen ansaittu, olen häpi. Rili, rili häpi!

Eilisellä iltakävelyllä pidin Ukkorähjälle rakentavan, tulosvastuullisen kehityskeskustelun siitä, kuinka nautimme lomastamme, kuinka olemme toistemme läsnä ja onnistumme yhdessä lomaisissa tavoiteissamme. Pyysin vain kainosti, että puhuisimme toisillemme kuin ihmiset, olisimme iloisia ja eikä mentäisi asioissa negaatioiden kautta. Rähäkkähän siitä tuli. Ukkorähjä alkoi huutaa kuin hinuri. Sinä ja sun lomas, kuinka sinä olet onnellinen lomallas ekseteraa yyäm janiinedelleen. Huoks... Se siitä sitten. Vedettiin pari korttelii tummasti ja minä sanomaan pienellä ja hennolla äänellä: "Sitä mä vaan tarkoitin, et oltais noin niin kuin onnellisii molemmat." Saas nähdä, meniks perille. Tuleva 24/7x4 koettelee molempien hermoja. Vaikka Martta on hurmaava kumppani, niin liika on aina liikaa. Minuakin. Ai nou.  Sitä mä vaan en ymmärrä, miks asioista ei voisi sopia ja puhua. Silleen niin kuin sarvikuonot olohuoneessa ja muut anneli tempakat. Onks kellään samanmoisia lomaoireita, vai ootteks te ihan lovelovelove heela tiiden?

Vähäks hienoo? Sain duunin tyttäriltä ihqun lahjakortin tupareissa. Se on Stokkan Thann Sanctuary Spaahan. Varasin tietty heti ajan ja olin ajatellut, että aloitan lomani relaksoivalla hoitorituaalilla. Seuraava vapaa aika meni elokuun puoleen väliin. Pah, olin pettynyt, mutta jäin roikkuu varalle. Eilen soittivat, että olisi tullut peruutusaika. JessJess!! Lopetan duunit kolmelta ja hoito alkaa 16.30. Siinä välissä voi fiilistellä ihan sikana ja käydä shoppaa lomapaitulin. Alkaa nääs kivasti Martan loma... Ehkä käyn Kappelin terdellä syömässä kevyen salaatin, ottaisinko ceessarin ja lasin kuivaa valkomaviiniä. Ei helevata, taidan ottaa ihan shamppanjaaaaa!!! Mul on nähkääs loma. Lomalomalomaloma oma! Rauhotu nyt räkänokka!

Tilasin tyttärille Fasulta hillittömän mansikkakermakakun. Noudan sen aamulla ja pannaan pöytä koreeks. Meil on sellainen nisutapa, et lomalle lähties jokainen ostaa naminamia. On niin kuin hyvä fiilis. Laitan päälle värikkään paidan ja annan itseni pirskahdella. Heräsin faking viideltä, joten olen varmaan taas vähä seko. Mut haittaaks se? Ei niin.

Kävin myös hammaslääkärillä. Suloinen nallekarhuni ei vieläkään pyytänyt minua vaimokseen, mutta totesi, että Martalla on hyvät hampaat. Laitettiin myös purukiskot kohdalleen ja niinpä niitä järsin viime yön. Jossakin vaiheessa, unen hämärässä, olin heivannut ne veke ja heräsin aamulla kiskot poskessa. Ne oli liimautunut naamaan kiinni ja nyt on kiva purukiskotatoo. Aika kiva kuvio... Erikoinen. Ei oo muilla.

Emme mene vielä tänään paratiisiin. Martta, kaikkien perheen emäntien emäntä. Oikea torttujen torttu, tahtoo laittaa kodin kuntoon, maksaa laskut, hoitaa viherkasvit, virkata pitsit, laittaa kotipermiksen, pestä verhot, pakastaa marjat, keittää hillot, paistaa nisut ja parsia sukat ennen lomalle lähtöä. Sit on hyvä. Saa olla rauhas ja keskittyä itse asiaan. Siis mihin asiaan? Oliks mulla jotakin asiaa? Kukas mää olin, vai olinks mää?

P:S Sori, mä jään lomalle tänään... Sori

8 kommenttia:

  1. Jee! Loistavanmahtavanupeenaurinkoisen täydellistä lomaa sulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Thänks! Olkoon kesäsi aurinko! Lotalle voimaa!

      Poista
  2. Hyvää ja rentoa lomaa! Ties vaikka osuttais kohdakkain siellä Aurinkorannalla, kunhan täältä Italian helteestä ensin lomaudumme Suomeen. ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tervetuloa kotosuomeen! Täällä on ihanaa!

      Poista
  3. Ihanaa lomaa marttalainen :-)

    VastaaPoista
  4. Voi sinua aadeehoodee Martta. Olet kyllä aikamoinen tehopakkaus. Mutta kuullostaa niin tutulta tuo sinun ennenkuinvoinaloittaaloman lista. Rentouttavaa lomaa ja ihkuja ilmoja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aadeehoon lista on pitkä. Mutta topakasti tarttuu hän tehtäviin. Herää ajoissa, niin saa paljon aikaiseksi;) Ja jos ei saa, niin jättää tekemättä.
      Mahti kesää ja paljon kuplia!!

      Poista