30.5.2012

Nopea neekerimunakas

Mun mielestä ( MUN MIELESTÄ) ja jos, multa kysytään, niin mun pitäisi alkaa jo nukkua normisti. Heräsin taas 04.52. Onko järkee, häh? Vai onko nyt tosiaankin niin, että Martasta on tullut mummotautinen ja tämä  univammaisuus on vain hyväksyttävä. Miten kauan tätä on jo jatkunut, kuinka kauan olen tätä samaa valittanut? Alkoiko tämä ihmisen rienaus jo ennen muuttoa vai onko syy ylikierrosten? Eiks nää kierrokset oo jo laskenut ja unijukan pitäis olla mun frendi. Syvä huokaisu. Vielä syvempi huokaisu. Eilen duunissa vedin varaston vuodesohvalla viidentoista minuutin syvärit. Ihan oikeesti, menin sinne, panin maate ja olin samantien unessa. Näin untakin. Nukuin pikana ja sen jälkeen olin hetken pahasti kuutamolla. Rakastan päikkäreitä. Elän niistä. Täytynee tehdä niin, että merkkaan listoilleni siestan. Hyvä idea. Martta, tuo vereltään kuuma latino ottaa siestaa, että jaksaa piipata. Näin teen. Ongelma ratkaistu. Ola!

Testi munakas paistettu! Paistinpannu toimii. Hui, uusi liesi on ajatustakin nopeampi. Heitin munat pannulle ja samalla paahdoin leipää. Meinasi tulla kiire, meinasi tulla neekerimunakas. Martta on rytmiltään kiivas ja nopee, tiedän jo nyt, että meistä tulee hyvää pataa. Siis liesi ja mä. Hyvä pata. Tahi soosi. Tahi soppa. Tänään luen käyttöohjeet. Tutustun syvemmin lieteni ominaisuuksiin. Olikohan toi just joku yypernopee express pikalinjalevy? Vai onkohan kaikki tasot noin nopeita? Tutkimattomat ovat lietesi tiet, siis tasot.

Mikä sun lempi teevee ohjelma on? Tällä hetkellä tykkään kovin katsoa Huvila ja Huussi ohjelmaa. Se sai mut eilen kyyneliin. Anitta teki taas niin hienoo jälkeä. Tuollaiset muutoskohteet ovat palkitsevia. Valottomista, pikku murjuista tehdään valokkaita paratiiseja. Martta tykkäisi tehdä tuollaista. Meittin möksä olisi oiva kohde. Leikin siellä aina Huvilaa ja Huussia. Martta on niin ko Anitta. Tää laittaisi tähän tälläset kivat ja tuohon puhkastaisi ikkuna. Anitta ( Martta) sanois, että katto maalattais ja mitäs kivaa täältä varastosta löytyis. Ai, ai, kyllä olisi namu kohde laittaa.

Kävin eilen Stokkalla. Joka kerta jaksan ihmetellä sitä hyvää palvelua mitä siellä saa. Tarvitsin kaikenlaista, enkä tiennyt mistä mikäkin löytyy. Olin ostanut jo imuriini uusia pusseja ja tiedustelin myyjältä, mistähän mahtaisin löytää Sfifferiini uudet pölytyshuiskat. Ajatella, myyjä lähti viemään mut ko. olevalle osastolle. Ihan kuulkaa, ohjasi hyllyn eteen ja löysin etsimäni. Ylen hän oli iloinenkin ja mukava. Vai johtuuks tää siitä, että Martta ei oo nykyään nyrppis. Martta on iloluontonen lintunen ja höpöttää myyjillekin joutavia. Olisinks mää jotenkin lempeempi näin ikääntyes? Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan. Vai oliks se metsä, mikä hitto se oli? Oliks se kaivo? Oli miten oli. On aina mahtavaa, kun saa hyvää asiakaspalvelua.

Mitä vielä? Sähkäri soitti ja tulee tänään vetämään viimeset. Ledvalonauhat ovat saapuneet ja ei aikaankaan kun, Martan kyökki on valaistunut. Lisäksi valohyllyt ja liesituuletin saa sähköisen kosketuksen. Mul on jännät paikat edessä. Nyt jo jännittää. Illalla mennään Ukkorähjän kans Aikeaan. Muutama välttämättömyys tarvike on vielä saatava. Nyt taidan heittää ruhoni hetkeksi piikille, jospa uni vielä armahtaisi. Päätin juuri, että nyt Martta alkaa rakastaa itseä. Sulokas ähjäke on jäänyt vähälle huomiolle. Sain perjantaille hierojan, palaan rakastavaan ruokaan ja pidän helvetin hermoni kurissa. Jos tää ei auta, niin se on sit menox. Arrivedertsi vaan kaikille!

6 kommenttia:

  1. Vastaan nyt kun kysytään, siis lempiteeveeohjelma. Niitä nyt on montakin, mutta tommoisessa lifestyle- tai mikä se nyt olis- reality-ohjelmista ehdottomasti ihanin on kaikkien kansallisuuksien Arvostele mun illallinen. Emmää vaan oikeestaan tajua, että miksi. Tavikset kokkaa (ja sählää), mutta se vaan on kiva. Ja tuli mieleen tästä sun munakashommelista. Samalla kehaisen, että hauska blogi sulla, eläväinen, tykkään kovasti :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun tulit ja kiitos kehuista. Sehän aina lämmittää...

      Arvostele on huippu. Lajissaan ruoka, yks mun lemppareista, of koos.

      Poista
  2. Miau, pidä sä Martta se Anita mä valitsen Jim-kanavalta sen miespariskunnan pikku koiriensa kanssa. Se on mun mielestä paras/hauskin sisustusohjelma. Tulee perjantaisin klo 20 eli Ruotsin karmein koti!

    Mäkin oon kadekadekade sun keittiöstä! Eiks muuten se uus pöytä mahdu sinne? Kun ei ole vielä kokonaiskuvaa keittiöstä, eiks se mahdu vai etkö halua sitä sinne?

    Olis kans kiva tietää mihin aikaan meet nukkumaan kun niin usein mainitset tuon aikaisen aamuheräämisen?
    Päikkärit ovat ihan parasta, mä oon harrastanut sitä jo vuosia;-)
    Onks Juppe kotiutunut?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siellähän sie oot. Kiva!

      On Ruottin poijaat jäänny Martalla huomiotta. Pitänee katsoa. Aaa, nyt tajusin. Aika huono, Martta sauno ja kuuntelee puh.toivetta mökillä.

      Keittiöön ei tuu pöytää, vain se mun naulakkkohässäkkä aamiaista varten. Ei taho.

      Menen yöpuulle tossa 23.00 about. Tää innostusunettomuus jäi kait päälle, äääh!

      Juppe ei ole vielä kotiutunut, on viikot ystävällä hoidossa. Tuleva viikko on meidän perheen normi viikko pitkästä aikaa ja päästän kotiutuu.

      Poista
  3. Huvila ja Huussi on kyllä yksi lemppareistani minunkin. Meidän möksällä olis kyllä Anitalla käyttöä!

    Pakko tehdä salatunnustus: Tää kattoo Supermarjoa.
    Ja nyt tulee kakkoselta uusintana hulppea kotimainen: Harvoin tarjolla.
    K-P Kyrö neuroottisena lääkäri-perheenisänä on aivan mainio henkilö. Siinä on muitakin todella onnistuneita karaktäärejä. Se salajuoppo holistinen-kampaaja on ihan mieletön.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. H&H:ssa parasta on ihmisten ilmeet, kun ne näkee muutoksen. Silloin tirahtaa tippa.

      Mua harmittaa toi Harvoin tarjolla. En oo nähnyt silloin, enkä nyt. Tykkään kotimaisista sarjoista.

      Poista