24.1.2011

Sisustus säpinää

Sisustus ja koti on yksi intohimoistani. On ollut aina. Lukuisten asuntojen jälkeen, löysin kodin Matinkylästä. Täällä olen asustellut jo viisi vuotta, mikä on mun enari yhdessä ja samassa asunnossa. Miksikäs ei? Hima on mun näköinen ja tehtiin siihen iso remppa. Ostettaessa se oli neljä huonetta ja keittiö, ja nyt, iso yksiö. Toiminnot on kuitenkin selkeästi erotettu,  keittiön puolella on eri lattiamateriaali ja ns. makuhuoneen eli himoalttarin lattia on korotettu. Asunnon keskelle jätettiin vaatehuone, jakamaan hiukka tilaa, ja kaikki muu onkin sit ns. oleskeluolohuonetyöhuone osastoa.

Seuraan mielelläni sisustusblogeja. Tällä hetkellä mulla olisi hirveä polte saada koko asunto valkoiseksi. Lattia ja seinäpinnat pitäisi laittaa uusiksi. Keittiön mustavalkoiseen ilmeeseen olen tyytyväinen, se toimii, sillä olenhan niin mustavalkoinen persoona. En ole täällä aikaisemmin kotia esitellyt (?) kuvat ovat olleet lähinnä kyökin puolelta ns. kattauskuvia. Innostuneena sisutusblogeista, päätin minäkin muutaman kuvasen laittaa.

Tästä lähdettiin. Näkymä keittiöstä ns. olohuoneeseen

Vanhat makuhuoneet

Eteistila

Typeriä väliseiniä

Kuva makuhuoneesta

Remontti oli suhteellisen haastava. Itse se kuitenkin tehtiin. Rakastan suunnitella ja sisustaa. En ole varsinainen rakentaja, mutta onneksi mulla on tuo ukkorähjä. Hän pystyy ja kykenee. Varsinkin, kun minä lyön ruoskalla vauhtia. Mun hommaa on sit kaikki paska duuni. Maalaus, paklaus, hionta, siivous ym. ym. Kodista tuli mun näköinen ja kyllähän sitä lehdissä piti esitellä ( Gloria 4/2009.) Tähän asti on menty ilman isompia muutoksia. Mattoja, verhoja ja kodintekstiiliä ym. irtaimistoa vaihtelen sesongin mukaan. Tämä mustavalkoisuus on jo varmaan kuudes vaihtelu. Mut nyt persettä polttelee ja tekisi mieli hurauttaa kaikki uusiksi juu....

Näkymä ns. oleskelusta

Himoalttari. Aika hiljasta on....

Keittiö

Katsot olohuoneesta. Mun tietotekniikkapiste. Tässä istun nyt.

Kivellä on sielu. 

Mun antiikkiaarteet ;)


Kerro, kerro kuvastin....



5 kommenttia:

  1. Aivan upea koti sinulla. Kerrassaan loistelias. Näytin mun miehelle, joka kehui kanssa kovasti ja sanoi, että tosi mielenkiintoisia materiaaliratkaisuja. Laitahan lisää sisusstuspostauksia. Sulla on taito, vautsi!

    VastaaPoista
  2. Thänks! Huomasin vasta nyt kommenttisi. Juu, multa on toivottu enemmänkin sisutusjuttua. Nyt kun omistan uuden kameran, saan ihan eri kuvakulmia aikaiseksi. Ehkäpä teen jonkun yksityiskohtaisemman postauksen vielä tänne. Joskin mua himottaisi vaihtaa materiaalit kaikki valkoiseksi. Tehdä siis remppaa, katsotaan nyt. Mut kiva kun tykkäsitte!

    VastaaPoista
  3. Miauu.. Ihana koti, olen kyllä nähnytkin tämän lehdessä. Voisit tulla meillekin sisustamaan :)

    VastaaPoista
  4. Thänks! Sisustus on yksi intohimoistani :)

    VastaaPoista