31.7.2010

Loppujen lopuksi

Toka vika lomailta. Tuulee raikkaasti ja kaalilaatikko on uunissa. Eiliset juhlat olivat arvollensa ansaitut. Voiko juhlia loman loppumista? Onko se juhlan aihe? Kyllä, näin se on nähtävä.
Aamupäivä, aina pitkälle iltapäivään, meni hitaalla vaihteella. Sen hyväksyi, koska ilta oli niin antoisa.
Lueskelin loppuun Puhdistus romaanin ja lukukokemus on jäänyt pyörimään ajatuksiini. Väkevä, upea ja ajatuksia herättävä kirja. Sauna, tuo ihmisen paras ystävä, hyväili minua taas iltapäivällä.

Lopetusbileiden menyy on syytä mainita. En tiedä, tämä ruokalistojen lukeminen voi olla puuduttavaa, mutta se tulee rakkaudestani RUOKAAN!

Alkuruokana nautittiin kanttarellikeittoa ja paahdettu ruisleipä. Valitettavasti Inkoon metsät eivät suo meille antejaan. Oli pakko tyytyä ostettuun. Ai kauheeta....
Pääruokana popsittiin sisäfilepihviä ja karitsanpihvit. Valkosipuliperunat. Vihannesnyytit ja tomattibasilikasalaatti.
Jälkkärinä, vadelmia, mustikoita ja vaahdotettu vaniljakastike.
On kai turha mainita, että asiaan kuuluivat myös ruokajuomat, espressot ynm.

Järjestelimme myös näyttävän valoshown. Illan hämärtyessä valot leikkivät kilpaa varjojen kanssa ja tunnelma oli kukkea. Nautittava.
Vaikka loma loppuu, juhlat ei. Elämä jatkuu.

Istun tässä terassilla ja ihmettelen. Jari soittaa banjoa ja tunnelma on kuin syvässä etelässä. Ilma on viileä ja minä haluan jo aistia siinä syksyn. Onhan nyt elokuu. Syksy on minun vuodenaikani. Rakastan sitä raikkautta ja aamujen kirpeyttä. Olen täynnä energiaa. Olenhan nallejääkarhunen. Vaikka olen syntynyt keväällä, olen silti syksyn lapsi. Tai en minä mikään lapsi ole, aikainen kolli.
Hei, olin eilen päivittänyt naamakirjan seuraavalla tunnelma pläjäyksellä. Olin hieman taas romantico, tico, tico.... Näin.

Ilta viimeinen ja minä jään. Tuoreita nukahduksia...
Viimeinen viini on puristettu rakkauden marjoista. Elämän hellistä hyväilyistä.
Näillä mennään, huomenna on aurinko uusi.
Matonpesulaitureiden tuoksu tuulessa, minä vain nostelen hellemekkoni helmaa.
Onko tämä hämärää vai ulkotulien tuomaa?
Maistuu kesälle. Joku grillaa. Nyt jo melkein sataa...

Nyt on ruoka-aika. Hirvee nälkä. Kauhee nälkä. Illalla paistetaan vielä lättyjä! Kyllä syöminen on ihanaa!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti