21.5.2010

MARKETTA WAS HERE!



Pakko kirjoittaa vallitsevasta kirjoitustilanteesta. Mökillä, aurinko painui juuri nukkumattien kellarikomeroihin odottamaan uutta tulemista. Minä istun pikkupikku bikineissä terassilla ja olen jo edennyt jälkiruokaan. Edessäni höyryää houkuttelevasti kuppi vahvaa espressoa, tilkka konjamiiniä ja suklaa namu. Valo on vielä lämmin ja houkutteleva. Ei tee yhtään mieli nukkumaan, olen valvo, hereillä ja niin taju! Sytytän savukkeen, niin kuin nykyään on tapani....

Olisi korkea aika kertoa teille jotakin altteregoistani. Ymmärsikö kaikki mitä tarkoitan?
Sitä juuri, monopersoonallisuusrakastankaikkia syndroomaa. Harvinainen yksinäisten sielujen sairastama mielialayhtymäsairaus. Sitä minä juuri tarkoitan, ja kerron teille....
Marketta Liljeqvist tuo Söderkullan seksipummi ja hänen salainen puutarhurinsa. Saanko esitellä, ylpeänä.

Marketta on kaunis ja verevä keski-ikäinen nainen. Vaalea hunajablondi, jolla on miellyttävä ääni. Hän rakastaa sisustamista ja kaikkea kaunista ympärillään.
Hän ei ole se emäntä keittiössä, mutta ehdoton seurapiiriemäntä hän on. Pyöräilee mielellään kylän keskustaan yllään heleä kukkaleninki. Pojat siellä eivät saa irti katsettaan Marketan rinnoista. Ne heiluvat kuin kypsät meloonit... Marketta on aina Marketta. Ei näytä pettymyksiään ja on aina valmis uusiin seikkailuihin.
Marketta minussa on vahva persoona kesäisin. Hän ei pidä kylmästä ja huonoista ilmoista. Rakastaa pirskahtelevaa valkoviiniä!

Hän on oikeasti olemassa. Te voitte tavoittaa hänet sivuiltani. Minä taas olen niin onnellisessa asemassa siinä , että en aina tiedä, kuka seurassani puhuu, kirjoitta tai lausuu runoja? Onko se Marketta, Martta tai Mummo? Tai Markku Janhunen.
Tänään luulen, että Marketta voisi olla juttu tuulella ja muutenkin valmis kommentoimaan? Tai sitten Martta käskee vetää viinaa kaksin käsin ja olla pihalla. Se voisi olla Martan luonteen ominaista yllätyskäyttäytymistä yli kaikkien diagnoosien ja tilastojen. Mummo olisi jo nukkumassa ja heräisi huomenna 5.30 leipomaan nisupullaa. Onhan näitä, kivoja pikkupersoonia sisällä minua. Kenellä ei olisi? Elämä olisi aika kuivaa ilman muita minuja.

Markku Janhunen astuu areenalle. Massut täynnä ruokaa ja olemme saunoneet ilta-auringon paisteessa. Suloisessa hyväilyssä ja äitien lämmössä. Suomen luonto antaa parastaan!
Ensimmäinen lämmin terssiyö kokemus. Radio soi, ikuista rakkautta huutaa. Minä nautin kuplivaa juomaa ja olen auki. Lienekkö lomani ansiota, että olen rento, vastaanottava ja kuunteleva homosapiens? Tai kai nämä perjantai-illat mökillä ovat vain niiiin juhlaa, jotakin ainutlaatuista kohdallamme? Olen kiitollinen! Enemmän! Mutta olen tässä ja nyt!

Marketta Liljeqvist, Söderkulla seksipummi on onnellinen jokaisesta elämän juhlahetkestä ja onnen pikku pilkahduksista. Hän on ikuinen kevät ja tuoksuu aina vuoristopuron raikkaalle.
Hän myös ymmärtää poistua eetteristä, silloin kun on oikea aika. Kaikki eivät sitä tiedä. Hän menee nyt, onko M. Janhusella vielä jotakin?

Tiukkaa vuorottelua, mutta sitäkin se voi olla, jos kaikilla on asiaa. Kaikilla altteregoilla?Hmmm.... .Ehkä mahdumme jatkossa kaikki näille sivuille?
Mummon ja Martan tarinat tulevat myöhemmin.... Nyt on asioille vain pantava päätös.
Minä nautin vielä hiukka kuplivaa ja olen pinnalla... Tunnelmoin.... Nautin ja nautin, heitän aivoni avaruuteen ja olen valmis.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti