16.6.2015

Pinnalla

Täällä ollaan, ryssän helevetissä. Eiks sitä sanota, että on kylymä kuin ryssän helevetissä? Aurinko paistaa mutta tuulee niin, että tupee päästä lähtee. Ja mistä tää kylmyys, ei voi ymmärtää. Arska paistaa, luulis lämmittävän, mut ei. Toppahaalari ei olisi yhtään liikaa ja nytkin näpit kylymästä kangistuu. En mie valita, viilee on hyvä mut vois vähä lämmetä, kiitos.

Mun tietotekniikassa on ongelmia, en pääse omilla yhteyksillä nettiin. Ukkokullan yhteydet pelittää taas munkin koneessa. Outoa. Tuli siis muutaman päivän luova tauko. En tykkää tolla iPadilla postaa. Tekee sotkua ja on hankala mun nakkisormille. Pah, pah ja vielä kerran pah.

Jältskäri makuu
Eilen meillä oli pikku juhlat. Ihan vain kaksin tai kolmisin, Juppe tietty kemuissa mukana. Ukkokulta jäi tavallaan lomalle vaikka duunia tekeekin. Hänen työ on tuolla koneella, siinä istuu nenä kiinni. Mut hänen ei tartte fyysisesti olla jossakin muualla. Nyt ollaan täällä. Laitettiin maukasta piffiä ja iltaa istuttiin. Kyllä, tässä terdellä ja sähkökäyttöinen lämpöhuopa oli tarpeen. Mut mukavaa ja varsin leppoisaa meillä oli. Pelattiin sitä keksimääni seurapeliä. Kumpikin vuorollaan saa soittaa youtubesta tai spotifyista itselle tärkeän biisin ja hiukka joutuu perustelee miks sen soittaa. Se on kiva ajanviete ja näin tulee kuunneltua sellaistakin musaa mikä ei itselle ole tuttua. Valvottiin puol kahteen!

Grillilihhoo
Minäpä tuossa tajusin sellaisenkin asian, että jos en olisi nyt ymmärtänyt puhaltaa peliä poikki, niin olisin varmaan ollut böönautissa ( burnout. ) Nyt kun lepo alkaa rakastaa ja jotkut ihme oireet poistuvat, niin näkee asioita taas eri vinkkelistä. Ei ihme, jos hermosto oli sekaisin kuin seinäkello. Joo, joo mitä vielä. Se jatkuva kivun kanssa puleraaminen väsyttää ihmistä ja vie kaikki voimat. Sit sitä saattaa erheellisesti luulla, että tää on ihan normaalii. Mä oon jo ikäihminen, enkä mää jaksa ennää mittään. Eihän se nyt jumangegga, niin mee. Nyt alan pikkuhiljaa tuntea, että voimat saattaakin palata ja tämä lepo tekee todella hyvää. Onnellinen olen siitä, että ei tarvinnut viedä tätä ihan niin pitkälle, että olisi lataamoon pitänyt lähteä. Tuskin kovinkaan pitkään niin olisi voinut jatkua.

Pisara meressä kuunliljalla levähdän
Olen pikkuhiljaa aloitellut saunajoogaa, rauhallista venyttelyä ja eilen mää meditoin. Ihan silleen oikeesti yritin keskittyä. Istuin terdellä, kuuntelin tuulta ja tyhjensin pääni. Pieniä poukkoilevia ajatuksia oli häiritsemässä, mutta siitä ne rauhoittui. Olin tyhjä. Olin ollut niin täysi kaikkee. Tästä otan päivittäisen tavan, kohta laitan myös kuntopiirin pystyyn ja nyt voin alkaa voimistaa itseä. Olen ollut täällä mökillä keskenäni jokusen tovin. Tämä ihmismättömyys tuntuu hyvälle. Hirvittävän hyvälle. Näin nämä asiat meille annetaan. Hetket yksin ovat tehneet tehtävänsä. Ou jee. Alan antaa periksi, niin roppa kuin sielu relaa. Relaa. Relaa.

Huomenna pitää suoriutua sivilisaatioon. Ohjelmassa niskan tietokonekuvaus. Mut käyn vaan täältä käsin. Auto kun on, niin helppoa on. Menen ja tulen bäk. Arvatkaas mitä, mää olen seljättämässä mun  autoilukammoa. Mää oon niin ylypee itestäni. Mun miehinen itsetunto on kohentunut ja kohta kai mää alan viheltää hamosten perään. Mää oon niin äijä. Leikki sikseen ja pylly pois tyynyltä. Ihan oikeesti mä uskallan lähteä liikenteen sekaan. Navikaattori on jumalan lahja ihmiskunnalle ja se antaa tiettyä turvaa. Tosin, aika hyvin olen tässä vuosien saatossa oppinut stadin reitit.

Tuu mun syliin
Mut oonkos mää maininnut, että mulla on ihan helevetinmoinen autokuume! Mulla! En olisi uskonut, että tämäkin mun on vielä nähtävä. Toihan on varsin sympaattinen lisä tähän mun loputtomalle tuntuvaan diagnoosilistaan. Mä näen vaan kaikissa lehdissä automainoksia. Katson kaikkia autoja "sillä silmällä." Uniinkin ne tulee ja unettomuuteen. Mä haaveilen audin kosketuksesta, bemun perästä, mesen mukavuudesta. Voi herra mua taas varjele! Inhottavan edullisia osamaksusopimuksia on eetteri täys. Ei tartte ees käsirahaa ja mikä parasta, 490 euroo maksavasta Björnestä hyvitettäisiin romuttamomaksua tonniviissataa! Määhän tekisin siinä tiliä ja bisnestä.

Ei helevata, nyt on niin jäässä, että on pakko luovuttaa ja päästä lämmittelee. Lähetään Ukkokullan kaa kylille. Bilneesiin kahville ja kattelee mestoja. Se on Moro ny!

2 kommenttia:

  1. Jos se autokuume oikein iskee, niin siihen ei ole muuta hoitoa kuin auton osto. Sen olen huomannut Armastuksestani. Ajattele miten makeeta olisi kun vaikka neliveto automaattivaihetinen audi q5, jossa saa sisätilan säädettyä tasaiseen 21 asteeseen ja integroitu navigaattori, ja peruutustutka, joka parkkeeratessa ilmoittaa kun jokin este saattaisi vanhingoittaa autoa ja ratissa radion ohjausnappulat. Siis meillä ei ole tälläista, mutta mieti miten makeeta olis piipahtaa stadissa hoitamassa juoksevia asioita tai pistäytyä Fiskarsissa lounaalla :).
    Me ollaan harrastettu joitakin vuosia mökillä kavereiden kanssa, sitä että vuorotellen jokainen saa valita youtubesta mieleisensä biisin ja kertoa perustelut miksi. Välillä taas tehdään niin, että joku on dj ja soittaa biiisejä ja muut yrittävät arvata mahdollisimman nopeasti mistä biisistä on kyse. Illat menee niin nopeasti ja usein on jo aamuyö ennekuin raaskitaan lopettaa. Maailmassa on niin paljon hyvää musiikkia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oih, kuin puukkoa haavassa kääntäisi ;) Niin mun sanoilla kuvaat tätä riipivää kuumetta.

      Hah, ja niin kuin mää luulin, että olen ihan itse keksinyt tämmöisen kivan illanvietto-ohjelman. Siitä kiva tämä nykyajan tekniikka, että mahdollistaa moisen hupailun ja kaikki maailman musa on sun saatavilla. Kivoja iltoja teille!

      Poista