23.5.2014

Elämä on nomparelliä

Jou, Jou! Kätevällä emännällä on jo Pavlovat uunissa. Laitoin illalla kellon soittaa, mut heräsinkin jo ennen seiskaa. Hyvä. Kympiltä on naprapaatti ja sitä ennen on saatava jälkiruuan ainesosa valmiiksi. Ei katsokaas tartte sit mökin pikkuruisessa kaasu-uunissa ährätä. On siinä muutoinkin sitä juhlaruuan valmistelua. Ennakoimalla tilannetta ja tekemällä valmiiksi kaikkea sellaista mitä voi. Näin kätevällä ei ole lain ressiä, eikä hopua.

Anna Pavlova
Huomiselle on luvattu pilvetöntä paistetta, niin kuin yläkerran herran kanssa sovittiin. Mulla on silleen hyvät koneksuunit tonne vintille ettei Jesse viitsi mulle mököttää. Huomenna nautithaan paisteesta ja vilvoittavasta kesätuulesta. Ei liian kuumakaan tartte olla, saattaapi tulla auringonpistos. Siinä sitä sitten ollaan. Koko poppoo pyörtyilee ja heikossa hapessa humppaa. Jos nyt joku ei tiennyt, niin huomenna duunin rinsessat tulee möksälle, kohotetaan malja viiskympiselle ja on juhlan aika. Hei nastaa, siitä onkin joku tovi, kun olen kemui järjestellyt.

Nuolasin ennen kuin tipahti. Napraisen paatin käsittely antoi yhden päivän armahduksen, mutta lukkoon mentiin taas niin, että napsahti. Mutta otetaan uusinta matsi, eiköhän se tästä pikkuhiljaa. Tulin vain aika kipiäks eka käsittelystä, toivottavasti tämä toinen on jo armollisempi. Mutta mulla on tunne, että olemme oikeilla jäljillä. Ou jees.

Kaupunki on taas täynnä kauniita ja komeita. Semmoisia tiukoissa vaateissa vaeltavia. Nuoret näyttää nätille. Ovat jo ruskeita, pikku sortsiloissaan ja tyköantavissa teepaidoissaan. Tahtoisin olla massaa, mutta olen vain höllyvää massaa. Tätä aivan ajattelemaan kävin. Joka keväinen tunne, sellainen itsensäpaljasteleva. Pitäisi olla kokoa sitä, kokoa tätä. Habaakin pitäisi olla. Mutta arvatkaa mitä, viiskymppisen ei enää tartte. Miehän olen just niin pyylevä kuin olen. Ymmärrettyäni tämän, vapauduin ja kurvasin lähimmälle jäätelökioskille. Kahdella pallolla ja pannaan perkele rösselit ja nomparellit päälle. Ihanaa olla mä. Ainut onnettomuus tässä on se, että vaatekaappini slimfit kesäpaidat jää taaskin sinne tangolle roikkumaan. Ei mahu. Äksällä on soma ja mun oma.

Hei, mun pitää nyt touhuta. Esivalmistelua riittää. Pakata kamat ja iltapäivästä Ukkorähjä kurvaa tähän ja päästään matkaan. Viettäkää elämänne viikonloppu. Menkää ja täyttäkää maa, nauttikaa ja olkaa hetkessä. Antakaa auringon hyväillä, sillä elämä on vain ohikiitävä hetki. Nyt on aika. Tsau!


2 kommenttia:

  1. Hyvä Kätevä Emäntä , pavlovasi näyttää niin herkulliselta ja nyt tekee mieli jätskiä ❤️ Oikeassa olet , kyl viidenkympin paremmalla puolella saa naaatiskella ;)

    VastaaPoista