Norweissä ollaan! Aamu on herännyt uskomattoman kauniina. Aurinkohan porottaa taivaan täydeltä, mutta niin se teki, kun mentiin nukkumaankin. Täällä päin muapalloo se ei paljo laskettele. Ollaan jossakin päin pohjoisessa, en nyt just jaksa muistaa paikan nimeä. Saavuttiin eilen aamulla Rovaniemelle ja ajaa posotettiin 600 kilometriä paikkaan missä olemme. Noi "mökkikylät" ei ole kovinkaan kaksisia ja Martan piti päästä hotellin yöksi. Tai oikeastaan oltiin jo siinä vaiheessa niin väsy, että haluttiin oikeeseen suihkuun ja kunnon sänkyyn. Nyt takana hyvin nukuttu yö ja matka jatkuu...
 |
| Näkymä hotellin ikkunasta |
Suuntana Alta ja tod.näk. ajetaan Hammerfestiin. Ei mitään tiukkaa suunnitelmaa, mennään tilanteen vaatimalla tavalla. Vielä ei ole kohdattu niitä hurmaavia kalastajakyliä, missä olisi tarjolla autenttista tunnelmaa ja hyvää meriruokaa. Maisemakin pitäisi olla kohdallaan. Tää on sellainen kyläpahanen, tosin vuonojen katveessa, mutta hotelli on tasoa retro, eikä ruokakaan mitään gurmeeta. Eilen söin elämäni ensimmäisen kerranValasta! Oli ihan jees, vähä kuin maksaa. Maisemat ovat upeita, mutta se Bergenin henkeäsalpaava upeus puuttuu vielä. Vai onks sitä tottunut niin hyvälle. Kuvia en ole juurikaan napsinut, koska odotan sit The maisemaa. Se tulee vielä.
Kello paikallista aikaa 06.18. Ukkorähjä meni suihkuun ja lähdemme aamiaisen kautta tien päälle. Ollaan ajoissa liikenteessä. Se on kiva. Aikainen aamu on parasta, oletpa sit missä päin tahansa. Yhteenvetona voisin todeta, kaunista vuonoa, ei norjalaista villapaitaa, mutta poronsarvet on ostettu. Martta tekee niistä taidetta. Parisuhde voi vielä hyvin, perse on kestänyt istumisen ja semi kesälomaturvokki on päällä. Tänään en syö yhtään pullaa. Ehkä yhden... Matkailu on mukavaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti