21.5.2012

Evakon tarina

Olen evakossa Ukkorähjällä. Mulla ei ole omaa kotia. Olen onneton, raukkarukkaressukka orponen. Ei nyt kuitenkaan, on tämä parempi vaihtoehto kuin olla siellä rempan keskellä hermoilemassa. Se on kyllä hyvä, että asumme näin lähekkäin. Tästä on hyvä liikahtaa paikalle. Tänään on todellakin SE sähäkkä päivä. Äijää ramppaa kuin rintamalla konsanaan. Martta saa uuttaa kaappia, lamppua ja kyökkiä. On se mahtavaa. Homma notkahtaa aimo askeleen kohti loppuaan. Jess!

Jos eilinen saapuminen olisi kuvattu filmille aivoistani, niin tunnelma olisi ollut kuin suoraan tappajahai-leffasta. Mitä lähemmäksi pääsin kotiovea, päässäni soi tappajatunnari. Astuttuani keittiön puolelle, jännitys laukesi ja verenhimoinen saalistaja olikin pikku sintti vain. Helpotus oli suuri. Iso osa kyökkiä oli duunattu, luulen, että nyt odotellaan puuttuvia kodinkoneita saapuvaksi ja päästään homma viemään loppuun. Jälki oli siistiä, yksi paha skraadu keltaisessa maalipinnassa, pah! Suojamuovit oli vielä paikoillaan ja valkoisen vaikutelmaa en vielä päässyt aistimaan. Kaikki ajallaan.

Koko asuntohan on kuin suuri työmaa. Oviaukkoja teipattu, huonekalut veke ja sitä rempparojua joka paikka täys. Pölyä joo, mut ei kauheen pahasti. Olen kääntänyt työvuorot kesäaikaan ja nykyään olen vapaalla pe-su. Se on siksi, että päästään mökille jo to-iltana. Jos remppa saadaan siihen malliin tällä viikolla, niin en kyllä malta möksälle lähteä. Munhan on ihan pakko päästä laittaa paikat kuntoon ja siivoamaan toi edellä mainittu chaos. Saadaan elämä pikku hiljaa normi järjestyksen. Oih, kuinka kaipaankaan sitä tylsänä toistuvaa arkea.

Olen saanut taas viestejä siitä, että blogiani ei ole turvallista aukaista. Olen tehnyt asian eteen toimenpiteitä ja toivottavasti herjaukset ovat loppuneet. Mulla ei siis ole mitään VIIRUSTA ja blogini lukeminen on ihan turvallista. Harmittaa vietävästi, koska tämä tämmöinen vaikuttaa siihen, että osa lukijoista poistuu, eikä uskalla ottaa sitä riskiä, että olisin tarttuvaa kamaa. Tämä varoitus liittyi jotenkin Villa Kajava-blogiin. Olen poistanut ko. blogin listoiltani ja sain jo viestin, että herjaus olisi hävinnyt. Jos Kajava lukee tätä, eikä ole asiasta itse tietoinen, niin tiedottaen totean, että kannattaisi varmaan tsekata asiaa jotenkin. Mie olen kädetön tietotekniikan edessä, enkä osaa neuvoa, mutta fiksut ihmiset osaa.

Hei, ulkona on jo nyt hillitön helle. Nyt maistuu kesälle. Ottakaapa hetki jäätelötötterön, antakaa auringon hyväillä, tämä lysti saattaa loppua lyhyeen. Antavaa viikkoa!

4 kommenttia:

  1. Oi, ihanaa odotella uuden keittiön valmistumista ja erityisesti sitten taas kuvia siitä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kävin illalla ja nyt alkaa näyttää hyvälle :) Tuskin maltan odottaa... Kuvia on tulossa :)

      Poista
  2. Rempat ovat joskus kuin suoraan kauhuleffasta - onneksi eivät kestä ikuisesti ;)

    Minulle ei ole tullut kertaakaan mitään virusviestejä blogissasi. Ramppaan täällä kyllä säännöllisesti, vaikken aina jaksakaan avautua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kai mää jollakin tapaa olen maso, kaikessa kaameudessaan tää tykkää.

      Varot onkin ollut hiukka outoja, joillakin näkyy, joillain ei. Mäkin ramppaan sulla, ihastelen kuvia ja runoja, mut on olevinaan niin kiire, et ei kerkee kommentoimaan.

      Poista