1.7.2011

2GEE

Täällä ollaan! LOMALLA! Niin oli viikko tappotahtia, että ei koneelle kyennyt. Hengissä selvittiin ja nyt on ansaittu olo. Otettiin eilen hiukka loma hapanta, suussa tahmea maku, mutta olo on el rentou. Löysät pois, juu nou? Tajuaako vielä ihmismieli, että nyt saa rentoutua, naattia elämästä. Ei oo hätä, ei kiire purista. Tälle lomalle ei ole minkään valtakunnan suunnitelmaa, eikä lukkoon vietyä päätöstä. Villi tunne kontrollifriikille. Harjoittelen kevyen olemisen sietämättömyyttä. Tästä se lähtee....

Paikallinen säätiedotus on purettava. Eilen oli kuuma kuin helvetissä. Ihan oikeesti. Kostea, hautova, seisova kuumuus jyskytti takaraivossa. Yöllä herättiin helvetinmoiseen paukkeeseen. Ukkosti kunnolla. Päätä särki ( mikä?) Nyt aamuhetki terdellä on kuin huonosti lämmitetty sauna. Kosteaa höyryä nousee ympäriltä ja haisee mätä. Minulla ei ole hätä päivää. Tuuletin pyörittää mukavasti tuossa vieressä raikasta ilmaa ja ajaa huoranperkeleet takaisin sinne mistä ovat tulleetkin. Terassi-ihmiset, ostakaa itselle jalallinen tuuletin. Se on mun paras ystävä. Hiljaisesti hurisee, ei puhu paskaa. Hyväilee vielä minua. On se viksu vekotin. Eihän tämä ollut valitusta? Lupasinhan viime talvena, että en valita helteistä. Tämä oli vain totuuden siemen säätiedotteesta. Ei siis valivali....


Mutta nyt valitan. Jumalauta! Nuolasin ennen kuin tipahti. En saa asennuttaa asuntooni ilmalämpöpumppua. Positiivinen päätös hallitukselta kumottiin Matinkylän huollossa. Tai siis se tehtiin vaikeaksi. Parvekkeelle asennettavan ulkoyksikön kondesivesi tulee viemäröidä asunnon sisäpuolella olevaan viemäriin. Vhat tö vack?! Yleinen käytäntö on joku vati tahi ämpäri. Niin on kaikilla. Vaan ei Matinkylässä. Olen repinyt pelihousut ja tissiliivini. Olen soittanut kaikenmaailman virastot ja tiedustellut oikeuksiani, mutta ei. Kukaan ei tiedä missään mitään. Onko minun tyydyttävä ratkaisuun? Tekninen Isännöitsijä ei vastaa puheluihini, eikä soittopyyntöihin. Pakoileeko minua, tietäen olevansa väärässä ja pilkun piip. Yritin saada terveysviraston mukaan juttuun. Asunto on terveydelle haitallinen, jos asunnon lämpötila nousee yli 26 asteen. Mutta jos lämpötila nousee auringon takia silloin terveysviranomaiset eivät voi ottaa asiaa käsittelyyn. Mun asunnossa lämpötila nousee parhaimmillaan yli 40 asteen ja lähes jatkuva lämpötila on 27-29 astetta. Elä siinä sitten. Olen miettinyt, lähdenkö taistelemaan asiasta, teenkö siitä julkisen. Jaksanko vai kärsinkö? Onneksi on tämä mökki, täällä on hyvä olla. Pelottaa elokuu...

Just nyt en viitsi nostattaa verenpainettani moisella mitättömyydellä. Elämä on ihanaa, loma on ansaittu ja nautin joka solullani ja siittiölläni. Tänään meillä on mixed grilli kemuset. Tahtoisi kokeilla strutsia. Luit ihan oiken, strutsia. Otetaan rennosti, kenties pesen pari mattoa tai en pese. Jätän siis pesemättä. Makaan riippukeinussa niin, että taju lähtee. Lillun ja liitelen. Oih, kyllä elämä on ihanaa! Onko se?

P:S Tietoliikenne yhteydet on myös lomalla. Jostakin kumman syystä 3G on muuttunut 2G:ksi. Vai onko mun tajunta siirtynyt jo 2Gee taajuudelle? Normisti vetäisin herneen nenukkaan, mut lomallahan niin ei tehdä. Mikään ei kukaan ei koskaan saa voi nostaa mun ärsytystä. Koska mie oon vittu LOMALLA! Mut kuvii on turha yrittää ladata, sori.

4 kommenttia:

  1. Rentoudut nyt vaan mökkiläinen siellä ja nautiskelet lomastasi!

    ps. Turha julkiseksi tuota tehdä kun Karpolla on asiaa -ohjelmaakaan ei enää tehdä jotta siihen pääsisit puhaltamaan suusi puhtaaksi.

    VastaaPoista
  2. Hyvvää lommaa! olisin halunnu nähä kuvia teijä uudesta pihakeittiö terassista.

    T:toinen lomalainen

    ps.on mulla vähä ikävä töihin, vaikka nimetön (ei keksitä nimeä) pallukka on niin ihana että jääköhän viimeseksi :)

    VastaaPoista
  3. Miu. Iihanaa kun solut ja siittiötkin saavat nauttia ;)
    Ja kyll ne sateet ja tuiskut vielä tulevat, ihan varmasti.

    Hauskaa ja relaa lomaa!

    VastaaPoista
  4. Piia: Juu, täällä kovaa vauhtia rentoillaan. Tekisi kyllä mieli alkaa tappelee asiasta. Sen verran hölmölle vaikuttaa M-kylän huoltohommat.

    Kaisu: Hitto, kun yhteydet ovat niin huonot, en saa tänne kuvia. Jahas, minun täytyy taasen jakaa lisääntymisvuoroja. Kai se on Ansku seuraavaks ;) Mitäs me keksittäisi pallukalle nimeksi?

    Viivi: Nyt tuntuu oudolle, kun ei tarvitse su lähteä kaupuntiin! Huonoja kelejä odotellessa :) Nautitaan lomasta!

    VastaaPoista