28.1.2011

Väriä elämään!

Guuuuud Moooorning!!!!
Taas on viikonloppu käsillä, etteikö ihan reisillä. Mahotontoa vauhtia menee nämä päivät. Valuvat käsien läpi, kuin tenu holistin kurkkuun. Voe pyhä jyssäys! Sikäli poikkeava weekend, että olen duunissa huomennakin. Ensi viikolla on lyhyt viikko. Torstaina lähdemme Leville lepattaa. Skimbareissu / pikkujoulu duuniporukan kans. Auts, toivottavasti yritän ymmärtää, että en ole enää kaksikymppinen ja poukkoile siellä kuin hullu, kiimainen poro areenalla. Luoja varjele. Kiva lähteä, erityisen kiva.

Ostin pari viikkoa sitten lukulasit Tiimarista ( taisin jo mainitakin asiasta.) Olen käyttänyt niitä iltaisin vuoteessa, että olen nähnyt rakast...... siis lukea tietenkin. On parempi lukea kun näkee jotakin :) Mutta nyt otin ne käyttöön tähän koneelle ja täytyy myöntää, että tämä ruutu näyttää hieman erilaiselle. On se ihminen tyhmä. Tihrustaa ja tekee tahattomasti elämästään hankalan. Lukulasit auttaa kaikkeen.

Aamuinen duunimatkani menee Espan kautta ja alkuviikosta minua tervehti värikäs näky. Se läikähti minussa ilona ja sain kiinni hyvästä tuulesta. Liekkö ikkunateipit vain väliaikainen suoja remontille vai pysyvää somistetta. Musta ne oli hienot.





Harmaan päivän keskellä nämä toi mukavasti väriä. Huikea taidepläjäys on tulevan Marimekon ns. Marin kulmassa. Siinä missä ennen oli Strinbergin kaffila. Enemmän tämmöistä.

Ostin siis eilen sen kameran ja sain nukuttua viime yön. Mutta ajattelin käydä ostamassa isomman objektiivin. Täytyyhän miehellä kunnon putki olla.... senkin äijä. Minä. Hah! Kodin Anttilassa on tarjouksessa Canonin 55-200 millinen putki hintaan 249€. Onko teistä joku asiantuntija ja osaisi tietämätöntä valaista ko. hankinnasta? Mahtaako olla asiallinen, mitä pitäisi ottaa huomioon? Käsitykseni on, että ton kokoluokan putket on suht arvokkaita, onko toi huono halpa valinta, millä ei oikeasti tee mitään? Vai riittääkö se harrastelijakuvaajan tarpeisiin. Olisin tiedoista kiitollinen.

Jepulis Pepulis. Työt kutsuu. Tsähäkkää perjantaita kaikille!

2 kommenttia:

  1. Kyllä väriä olla pittää! Vielä värikkäämpää ja taidepläjäyksellisempää eloa kyllä saat kun sen isommankin objektiivin hommaat. Ammattilainen en ole mutta hyvään alkuun uuden harrastukseni parissa olen päässyt ja suosittelen tuota lämpimästi. Mulla on 18-55 ja 55-250mm. Innostus kuvaamiseeni vaan kasvoi kun sain suuremman putken.
    Mukavaa viikonloppua!
    Piia

    VastaaPoista
  2. Jeps, mulla siis nyt toi pienempi putki ja olisi tarkoitus hommata sit toi isompi. Onko sulla Canon? Mietin vain sitä, että onko se ok? Ei ollut kallis (249€) Voiko halpa olla hyvä?

    VastaaPoista