17.12.2010

Paha perjantai



Do diin! Tämän se tiesi. Parit glögit ja saunaoluset ja hirmu hinku... kylille. Ei kai vaan baariin?
Mikä se on, joka pistää ihmisen olemaan kuin levoton tuhkimo tai joku muu kerjäläisnainen?
Polttaa, polttaa ja kuuma on. Ei missään rauha. Mentävä on. Vai onko? En määäää tiiiiäää! Vaikeeta on tämä ihmisen elo.

Kävin puhdistusriitin kellarikerroksen pyhätössä. Saunassa siis. Äitini kohdussa. Siksi me suomalaiset tykkäämme saunoa. Se on kuin äidin kohtu. Kuuma, kostea ja pimiä. Niin alaston ja aito. Siitä suomalaiset tykkää. Minä myös. Mutta nyt, piru on irti ja meno. Oih! Auta luoja ja varjele. Ei niin.

Ihanat asiakkaat muistavat minua juhlallisilla kuohujuomapulloilla. En minä nyt niitä kittaa, ne säästetään paremmille juhlatuksille. Onko niitä? Minä ja minun yksinäiset illat, juhlat, jotkut.... Juomatta jäävät, hienot iloliemitykset. Poks, auki vaan ja antaa mennä. Nikotiinipiru sai yliotteen, annoin sille tämän yksinäisen sieluni. Ota minut! Olen aikas heikko nyt. Joskus joo.... Huomenna vahva ja kirkkoon menos. Saa syntinsä anteeks, juuri näin. Ihmisillä hyvä tahto. Ukko ei vielä tiedä mun loisto suunnitelmia. Tulee tappelu tai sanaharkka. Harkkasana. Hassu sana. Tulkoon, ei ole häkkiin suljettu tämä perhonen. Leikkien ja laulaen.... Otan olut huikkaa tai huikka olutta. Uups!

Ikuinen ongelma tähänkin ikään. Mitä laittaa päälle? Ei ole mitään. Mustaa ja hoikistavaa. Onko muuta? Valkoista ja valaisevaa. En määää tiiiäää.....
Pesen nämä naamiot naamasta ( aina saunan jälkeen) ja yritän pyöräyttää suoliston tyhjennyksen. Pahasti pakkaa taas ( milloin viimexs?) No joo, olin päättänyt, että tänne en kakkajuttuja vuodata ja tässä ollaan. Pelkkää shittiä, sori. Se on niin mua.... Just joo... Ei minkäänlaista häpyä ihmisellä... Ei niin.

Kohta kolahtaa. Ilmoitan ukko rähjälle toiveeni tämän illan suhteen. Kello on jo sopiva ja minä lämmin. Yksi lasi viiniä ja hiukka lilaa luomeen. Se on meno, eikä lento. Huomenna taas itku. Hyvä minäääää!!!



2 kommenttia:

  1. Heitä kaikki tupakat nyt heti roskiin, enää pari kuukautta, niin pitäisi olla voiton puolella. Joka tupakkaan tartuu se tupakkaan hukkuu. Nyt vahvana!!!! Hae Nicorettea tai jotakin.

    VastaaPoista
  2. Anteeks, anteeks. Sorruin pössyttelemään pe-iltana, mutta nyt taas tiukka linja.

    VastaaPoista