23.6.2010

Ou jees!



Heräsin mummoaikaan. Eli 05.16. Ei tule uni enää. Olen taas liian innoissani tulevasta Juhannuksesta. Tämä pikkupoika jouluaattona syndrooma, juu nou?
Hassua, heräsin siihen, kun päässä soi takavuosien TV-mainos. " Tännään ostetaan, Halvan maukasta lakritsaa. Lakupekkamaku, saa svengaamaan!" Mistä ihmeestä mun päähän mahtuu tuommoista, en tiedä.... Hereillä ollaan ja vahvasti. Pienet mietelmät, ja kohta roiskautan aamu-uinnit. Siellä onkin hemaiseva aamuaurinko. Jette, mykke kiva.

Duunissa aika härdelliä. Joka vuosi sama juttu. Mattimyöhäiset yrittävät saada epätoivoisesti tukkansa kuntoon vielä ennen lomia. Ei pysty, ei kerkee. Ostettiin tytöille eilen kesälahjat. Niin kuin joka joulu ja juhannus. Fresitapullot ja hauskat avaimenperät. Vaikuttaa tyhmälle, avaimenperä. Mut siinä on ostoskärrykolikko, tarpeellinen ja jokaista päivääsi helpottava pikku esine. Kiva muistaa ja hieman kiittää. Juuri näin.

Tänään on se hammaslääkäri. Otetaan mun stressikalustosta muotit. Tämän hammaslääkärikokeman jälkeen olen mietiskellyt tätä stressi asiaa.
Mikä stressi on? Miksi?
Onko stressi osa mun persoonaa vai onko se ulkoapäin tulevaa oiretta? Miksi mun hampaat hajoo, pumppu hakkaa ja kakka ei tule. Pistän palasiksi tämän asian ja yritän selvittää ja selättää sen. Jos pystyn.
Minä olen aina ollut tämmöinen. Mulla on usein kiire, ei mihinkään. Jännitän joulua ja juhannusta. Matkalle lähtöä. Mitä vaan. Onko se stressi? Eikö se ole mun luonne? Miten pääsen eroon siitä ja saan pysymään hampaat suussa? Hauskinta tässä on se, että omasta mielestäni minulla ei ole stressiä. Oukei, jännitystä ilmassa Jussin vietosta... Mutta se on vain mukavaa. Näin on aina ollut. En minä voi päättää, että tänään en herää liian aikaisin tai nyt mua ei ummeta. Ei se ole minun käsissä. Missä se sitten on?
Jos se ei ole minun päätettävissä, niin mitä voisi tehdä. Sitä mietin. Onko olemassa itsensä hallitsemiskurssia? Pitäisikö nauttia päivittäin rauhoittavia. Vai riittääkö esim. jooga?
Summasummaarum. Nyt minulla on stressi siitä, että minulla on stressi. Pitäisiköhän hankkia elämä ja lopettaa joutava ajattelu. Jospa siinä onkin ongelman ratkaisu? Lopettaa ajattelu. Ei kai. Minä olen minä. Vaikka voissa paistaisi. En pääse pakooooooon..... Omia ajatuksiani.

Jep. Tänään vielä napakka duunipäivä edessä. Illalla suuntaamme nokan kohti Lähdejärven maisemia. Käytiin eilen suorittamassa jo osa ruokaostoksista. Siis juomia. Se on hyvä toimintamalli. Nyt on hankittavan vain tuoretuotteet. Vähentää stressiä. Huomasitko? Snäppärää... Tulkoon Mittumaaria. I´m ready! Sinulle juhannuskoivun oksa. Tuoksulla. Silvublee!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti