31.1.2021

Älä viiti. Anna olla.

 Jabadabaduu! Hah, kuka muistaa mistä sarjasta toi huudahdus oli? Oli se töllössäkin mut siis sarjakuvana tunnettu. Tuli vaan tänään ekaksi mieleen, kun heräsin sängystä. Eikä mulla nyt erityisesti ollut mikään jabadabaduu fiilis, en tiiä mistä moinen mielikuva. Joskus on. Niin kuin nyt kerran unissani sain sellaisen viestin, jota toistelin useamminkin. Varokaa miehiä jotka hiihtävä pienten lasten suksilla. Häh?! Pitkään piti miettii et mitä hittoo toi tarkoitaa mut ei se koskaan auennut.

No niin. Se tuli sit talvi. Mökille päästään hyvä jos jussiksi. Siks inhoon tota älytöntä lumen määrää. Feisbuukin muistot kertoi mulle, et olin postannut 19.1 2020 "mökkikausi korkattu. Tääl on kesä." Kuvassa aurinko paistaa, on vihreetä ja järvi auki. Ei oo nyt. Ei oo niin. Kaunista on kyllä mut elämä vaan niin hankalaa. Mut avanto on ihana. Ja kylmä. Ehkä mä vielä suksille nousen.

Joopa, joo. Työt loppui kuin seinään. Mulla on ollut duunii ihan kivasti mut jouluun ne loppui. Onko se tää muuntokorona vai tuliks musta yhtäkkii ammattitaidoton tai jotain. Karsee fiilis. Listat ammottaa tyhjyyttään, samoin pankkitili. Kohta pitää hilata perseensä leipäjonoon, ei tässä muu auta. Toki, mä ymmärrän ihmisten pelkotilat ja halun olla seifti. Mä oon yksin, mä oon maski ja muutenkii turvallisesti. Mut joo, kyl korona nyt tempun teki. Ahistaa. 


Herra terveyshenkilö herra.


Eipä muutoinkaan tää elo taas kovin kivasti vörki. Kummallista oireyhtymää bukkaa. Yhestä pääsee niin saatana toinen tulee. Mut täytyy myöntää, et nyt pistää pikkasen vakavaks. On niin kovat ja kummalliset kivut. Jalat ja kädet, hermo hommii. Tohtorin pakeilla kävin, ihan sellaisen erikois. Nyt jonossa hermoratatutkimuksiin. Epäilynä polyneuropatia. Jette kiva de. Joku tää on tai sit taas näitä mun mielikuvitussairauksia. Kuolis pois niin helpottais. 


Sanomatta selvää


No mitä mitä. Olen ollut tipattomalla. Helvetin tylsää. Odotin ja ajattelin, et taivas aukeis. Paskan marjat ja muut rusinat. En ole huomannut olotilassani mitään positiivista muutosta. Alkuun nukuin ehkä paremmin, mut nyt kivut valvottaa ja tekee öistä hankalat. Se siis siitä. Mut ehkä tää on hyvä lepo tempelille, jota siis niin vaalin ja palvon. Ehkä se on kuiteskii hyväks. Mut jos ottaa viikonloppuna maltilla parikyt bissee, niin ei kai toi ole liikaa ja pahasta. Tartteeks silloin pitää mitään tyhmii tipattomii.


Mun paras kamu

 

Musta on tullut rasittavan kunnollinen ja pyrkimyksissään terve ihminen tai ääliö. Olen ollut myös tupakoimaton. Sehän alkoi jo silloin niskaoperaatiosta ja sit taas ratkesin hetkeks. Nyt taas mennään jo neljättä viikkoa ilman ja tääkin on ihan perseestä. No jos happi kulkee hitusen paremmin, niin siinä kaikki.  Mut mielihaluja on siitäkin edestä ja päässä pikkasen vinkuu välillä. En yhtään ihmettelisi, jos joku päivä räjähtäisin ja sanoisin vain poks. Nooooh, ei tää kuitenkaan kestä, ratkeen kuitenkin. 


Best place ever


Eikä tässä kaikki. Oon alkanut kuntoilee lähes joka päivä. Ihan siis sietämätöntä. Ostin vittu oikein aisbukit, ne sellaiset tennarit missä on piikit. Pääsen nähkääs lujempaa. Mua niin vituttaa tää elämäntapamuutos, että on pakko pistää menemään ja lujaa. Juosta itseltään karkuun. Aamutuimaan tuolla helvetin hangessa menen niin, että savu perseestä tuhnuaa. Rannassa on kuntosalivehkeet ja siinä ne ensin veivaan ja sit avantoon. Sit vielä lenkki mettän poikki himaan. Onko vähä kuntoo hei. En kestä. 

Ei kai tässä muu auta kun lähtee pirteenä ulkoilee. Mitä jos kurvais tohon casanoovaan kaljoo kittoomaan, ostais ärrältä röökiaskin ja panis piikkitennarit jalkaan. Ei ku menox. Ticotico. Pysyis pystys. Kävin muuten puntarilla. Oon taas lihonut. Johtuu tästä muutoksesta. Palaan siis entiseen ja laihdun ja voin hyvin ja voin paremmin ja elämä on kirkas ja elämä on ihana ja minä raitis, reipas ja rohkea. Älä viiti. Anna olla. 

13 kommenttia:

  1. Kyl mä viitin. Kiitos taas tästä "avautumisesta". Mä niin tykkään sun tyylistä käyttää sanoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Viititään yhes :) Pakko välillä avautuu, ei osaa kaunistella elämää.
      Hei, toi piristi - tykkäät sanojeni käytöstä.

      Poista
  2. No Kiviset ja Soraset tietysti. Arvelin, jotta olet ehken hiukka Tahvon näköinen, sehän oli blondi. Mutta sitten tuli kuva Herra Terveyshenkilö Herrasta ja juohtuipa mieleen Jukka Virtanen.
    Saisithan tuota vähän useammin kirjotella. Saattaisin miekin sitten koettaa kommentoida.
    Jos asuisin lähempänä, saisit saksia kuontaloni.
    Mitä kuulu vaivoille? Siis tiedätkö yhtään enemmän, mistä kivuissa on kymysys?

    VastaaPoista
  3. No niin oli Tahvo ja Reetu. Hmmm, mielenkiintoista yhtymä J. Virtaseen. Ei huono :)

    Nää kivut vaikuttaa myös siihen, että en saa kirjoitettua. En viitsi täällä vaan valittaa, kuka jaksaa lukea. Joten olen pois. En tiedä vieläkään mistä on kyse, plääh.

    Kiva kun käyt, IlonaK :)

    VastaaPoista
  4. Missä mies on? Olen anonyyminä lukenut blogiasi ja nyt alkaa tulla hätä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei hoi, täällä ollaan elos ja hengis. Nyt vaan on joku "kausi" ettei huvita. Näit tulee je menee. Mahtavaa kesää sulle!

      Poista
  5. Kaipausta on täälläkin. Sanahelinääsi odotellen. Saa valittaa(kin), kunhan kirjoitat.
    Terveyttä, voimia ja kärsivällisyyttä! Niin, ja Hyvää Vappua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hups, aika vaan mennä viheltää. Pääsiäiset, vaput, joulut ja juhannukset. En vaan oo saanut tekstii aikaseks. Ehkä mää vielä joku päivä... Ihanaa kesää sulle!

      Poista
  6. Jokopahan ootta mökillä oleskelleet? Vai vallanko siellä kokonaan? Mites piha? Ootko istuttanut kukkia? Mulla kukkivat jo tulppaanit, helmililjat ja keltakotakuusama.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässä on ollut mökkidraamaa! Vanhan mökin vuokrasopimus sanottiin yllättäen irti. Tuli kuolo. Mut nyt meillä on uusi, ehtaampi mökki Joutsassa ja arvaa vaan, ollaanko mökkeilty urakalla. Ihana paikka! Jos jotenkin vielä piristyisi ja saisi aikaan mökkipostausta. Ehkä mää joku päivä...

      Poista
    2. No oho! Koitahan kuomeneutua siellä ja laita ehkiis yksi eli kolme kuvaa Joutsan mökiltä. Ja kerro vähä jottain ...
      Oliko Joutsassa jotkut joutopäivät?? Pitää käydä kuukkeloimassa :)

      Poista
  7. Kohta tulee vuosi blogihiljaisuutta ... oothan sie vielä elossa? Mie niin kaipaan siun kirjoituksia ja kuvia. Onneksi voi lukea blogia sieltä alkuhämäristä uudestaan. Ja siun reseptit eli ruokaohjeet olen kerännyt myös. Ensi uusi vuosi 2022 on kaikille meille parempi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Ilona, hengissä ollaan. Juu, olen ottanut hiukka taukoa ja näin saa huomata, että vuosihan tässä onkin jo hurahtanut. Kyllä mää aina välillä suunnittelen kirjoittavani mut sit se vaan jää.. Meibii sam dei. Ihanaa ja hei, aina parempaa uutta vuotta 2022 sinulle!

      Poista