3.6.2012

Olen vohvelis sun

Sade rummuttaa mökin kattoon, yleensä se on hyväilevää unilääkettä. Marttaa se ei hämää. Unijukka hylkäsi ja täällä kolme kovaa päivystää. Martta, Mac ja Mocca. Ilma on harmaa kuin villasukka ja koleakin on niin, että vällyä on päälle aseteltava. Niin on kesäistä. Huoranperkeleitä ei ole näkynyt, toivottavasti ovat jäätyneet alimpaan helvettiin.

Joutsen pariskunta teki tervhdyksen. Tuosta vierestä puhalsivat iloisesti kaakatten. Onkohan tää se sama seurakunta, jotka joka vuosi täällä pesivät. Nyt ovat kaksin, milloin tulee beibit? Jokohan ne tuntee mut? Tuolla se taas tuo hintuntinttura istua päivystää. Ainakin tuntevasti kaakattivat. Terve, terve vanha homo. Oot talvesta selvinnyt, onneton rutale. Kivoja tuommoiset lintuset. Isoja ovat, ja uljaita.


Ei Martta kirkolle eilen lähtenyt. Katsoin parhaaksi viettää laatuaikaa Pikku Koiran kans ja otettiin takas univelkaa. Köllöteltiin vällyjen alla, katsottiin ostoskanavaa ja otettiin tirsuja. Ai ku olt ihanoo! Ostoskanavalla oli ihan hillitön slimfit, puristamaton, myötäilevä alusasukorsetti. Tarkoitettu lähinnä naaraspuolisille kuluttajille. Niin imaisi roikkuvan peban, hyllyvät jenkat ja teki vallan ihmeitä ihmisen fikuurille. Ai että, tuommoinen olisi kiva. Tuntisi itsensä filimitähdeksi, niin siinä sanottiin. Kuka sen sanoo tahi määrää, että miespuolinen Marttakin ei sellaiseen voisi survoutua? Mitähän se tekisi tuolle yhdellekin ulokkeelle, hävittäisi sen kokonaan. Pahimmassa tapauksessa silottelisi niin, että verenkierto "siellä" tyrehtyisi ja tulisi kuolio. Hui, se ei olisi kiva se. En osta moista rättiä.


Pehmeästä löllöttelystä johtuen olinkin loppupäivän vallattoman energinen. Tyhjensin ja pesin paskahuussin ja touhuilin sitä sun tätä. Sitä sellaista arjen terapeuttista tekemistä. Kyllä se aika nöyräksi ihmisen vetää, kun paskahuussia tyhjentää. Ollaan niin kuin elämän alkulähteillä. Mutta Martta ei ole nirppis ja toi on mulle vain pala kakkua. Kuuluu niin sanotusti mökkipakettiin. Illaksi rakastin Ukkorähjää parsarullilla ja paistettiin pitkästä aikaa voffeleita. Vaniljavaahtoo ja mansikoita, niitä Epsanjalaisia hormoonihirviöitä. Siinä oli päivälle siunausta.

Kaupunki kutsuu! Nyt on käsillä se paras vaihe. Järjestelyn järjestelyä, asioiden asettelua. Kesken jäänyt kaapistojen järkiperäistäminen odottaa jatkumoa. Se on kyllä hyvä, että ihminen on hetken asustanut luolassaan, niin näkee sen, kuinka tilat toimii. On tullut ihan selkeä tarve sille, missä kaapissa mikäkin rätti sijaitsee. Näin elämästä tulee helppoa ja yksinkertaista. Lähes onnellista. Siis melkein täydellistä. Tänään pakotan (PAKOTAN) Ukkorähjän askartelemaan kanssani työhuoneen taideinstalaation kimpussa. Siihen tarvitaan tarkkaa mittasilmää ja pilkun piippiä. Eiks me voitaisi jo lähteä, rakas?!


5 kommenttia:

  1. Mä teen vohveleita usein leivontarproteiinista niin saan melko pienillä hiilareilla ja tulee ihan hyviä. Päälle vaahdotan karppisokerilla maustettua mascarponea ja nuita Espanjan manskoita. Ei viljaa ei sokeria. Usein tulee tehtyä noita vohveleita ja suolaisia täytteitä tai texmexii niiden kanssa eli käytän niitä tacokuorien tai tortillojen asemasta.

    Kuulostaa taas mielenkiinotiselta tuo sun lasi-installaatio. Laitahan taas kuvia siitäkin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voffeli on bueno! Mutta ei ole letun voittanutta :)

      Kuvat tuosahtivat juuri eetteriin.

      Poista
  2. Niin imaisee roikkuvan peban, hyllyvät jenkat ja tekee vallan ihmeitä ihmisen fikuurille myös ihan tavis juoksuhoudut - olen ma huomannut... Ihminen näyttää niissä urheilulliselta varmaan vaikkei olis juossut metriäkään. Koskaan.

    Saakeli mulle tuli nälkä (eikä jääkaapissa ole kuin valot ja pari olutta) ihan vain noita sun sörsseleitä katsellessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitikö ostaa juoksuhoudut, tahtoo tiukan figuurin ;)

      Juo olutta, se vie nälän... Ja on hyvä aterian korvike, paras.

      Poista
  3. Juoksuhousut siis... houduista ei tiä kun en ole kokeillut!

    VastaaPoista